Bukefalos 28 år!

Tror ni man blir utskrattad..............

M

molla

........om man kommer med ett STORT halvblod på en distanstävling, med hoppsadel osv.....? Jag har nämligen en hopphäst, men är så himla sugen på att prova på att rida lite distans nån gång!! Jag har aldrig ens varit och sett en distanstävling, så jag vet inte om vi skulle känna oss väldigt malplacerade bland alla små snabba araber.... :D
Finns det några tävlingar i närheten av Västmanland?
 
Klart du inte blir utskrattad.
På distanstävlingar ser man allt ifrån ponnyer till fjordingar, och det är en del av tjusningen att alla kan vara med.
Ang sadeln så är det viktigaste att den passar hästen och att du trivs i den.
Klart du ska testa distans, risken är bara att man blir fast :bump: :bump:
 
Vad skönt, då kanske man vågar sig på det då :)
Vet du om det finns några tävlingar i Västmanland?
 
:rofl: Så här gör alla vi distansryttare då. Nä, ursäkta, har bara aldrig använt den ikonen och tyckte att den passade så. Givetvis skrattar ingen av oss åt någon häst eller ryttare. Blev själv omriden av en shettis på min senaste ritt. Ekipaget låg en stund bakom oss i galopp, innan ryttaren försynt frågade om det inte kunde gå för sig att få rida om. Så...här finns alla de storlekar och former på hästar. :D
Hälsning Maja
 
Håller med övriga... klart du inte kommer o bli utskrattad. På distans är ALLA raser välkomna ju. :)
Jag har sett allt från ett litet russ till stooor bruksnordis på distanstävlingar. :)
Kolla in på www.distans.just.nu , där har du tävlingsterminen för 2004. :)
 
rider ett halvblod som vart med i svenska landslaget i distans för seniorer. hon har vart utomlands och tävlat oxå.
 
Stopek - hrrrmmm....jag med min jäääättesnabba arab blev också omriden av ett gotlandsruss (läs - M Brisels) på lag-SM tjolahopp, och den ryttaren frågade inte alls hon bara drog förbi likt en vessla :D

Man har sett allt från små minishetlands och maffiga nordisar, stooooora halvblod, tinkers, fjordingar, folk i dressyrfrack vita benskydd på hästen och tillhörande dressyrsadel, westernryttare på fläckiga hästar, islandsgäng (dem blir man också omridna av så passa er hehe) ponnyryttare med festliga klippningar på ponnyn, färgsprakande utstyrsel på araber (hrrrrmm hehe) och till o med galoppörer som blivit ridna i galoppsadel!

DET undrar jag hur ryttaren orkar med! :)

Så kom med ditt stora halvblod, han kommer inte märkas i mängden ;)

Hoppas du tester för som nån här sa - risken är att man fastnar ;)
 
Jag skulle inte tro det (säger jag som inte har någon större erfarenhet av distans, har kikat på en tävling bara).

Men det verkar som om ekipagen skiljer sig ganska rejält,
åtminstone i de lite lättare klasser. Både vad beträffar
hästraser, och ryttare, utrustning etc. så utskrattad
blir du (förhoppningsvis ;) ) inte.. skulle inte tro det
i alla fall.


Kolla distans.just.nu eller vad nu sidan heter.. finns med
proppar där tror jag. Eller gå in på www.distriktet.nu.
Visserligen Örebro läns ridsportförbund, men i alla fall
så tror jag att på den dära distanssidan så finns det proppar till olika ställen i landet.

Tycker du ska komma till Laxå den 20 Mars, för då ska jag
komma och titta (och hjälpa till, i fall nu hjälp behövs, men det behövs säkert.) Men proppen till distanstävlingen på
klubben är: http://w1.582.telia.com/~u58202804/prop_traningsritt_laxa.htm

Eller ja, egentligen är det ju bara träningsritt, mer då..
men du kan ju kanske prata med hfors här på bukefalos om du
är intresserad - han är kontaktansvarig vad beträffar ritten.
 
Tack för alla svar!!! Jag kommer garanterat att testa distans! Fast det blir inte under våren, för då har vi så mycket annat inplanerat.........men jag såg att det anordnas en utbildningsritt i april i Sörmland, hoppas det blir någon mer sån längre fram, för det vore väl lite lagom att börja med.
Jag har faktiskt haft ett hbl förut som gått distans med förra ägaren, ganska höga klasser också om jag förstog rätt. Men hon var liten och nätt, min nuvarande är stor som ett hus :D. Men fram kommer man väl ändå!
Nån som känner igen min förra pålla förresten, hon hette Meetou och var flugskimmel, kom från Dalarna nånstans. Underbar häst :love:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 076
Senast: Snurrfian
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp