Tror ni på reinkarnation?

Mirre

Trådstartare
Följer en serie på tv4 fakta på torsdagar, minns inte exakt namn nu men den handlar om barn som minns sina tidigare liv. Jätteintressant tycker jag som tror på att man lever flera liv :)

Vad tror ni?
 
Vet ej om det platsar under reinkarnation, men jag har en förmåga att kunna gå in i gamla ruiner och hus och berätta hur det såg ut i olika utrymmen för flera hundra år sedan och även visa på "hemliga" rum och gångar som är okända för nuvarande beboare.
 
Personligen går jag inte runt och tror att saker och ting förhåller sig på ett specifikt sätt. Jag är mer lagd åt det hållet där jag snarare tänker "om det visar sig vara si eller så lär jag inte bli förvånad". Jag har inte stött på tillräckligt konkreta bevis för att det skulle verken finnas eller inte finnas ett liv efter döden, så baserat på det är det ologiskt för mig att gå runt och tro ditten eller datten. Det finns så många aspekter av det vi uppfattar som "världen runt omkring oss" att vi omöjligt kan förstå och begripa allt på alla plan.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 307
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 537
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 631
Senast: Saigon
·
Mat När jag var barn åt jag en maträtt flera gånger hos en kompis som jag minns att jag tyckte var suveränt gott. Det var några slags...
Svar
14
· Visningar
1 369
Senast: Eli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp