P

Prinsemannen

Har en tjej som blir två i februari. Under en period på ett par veckor har hon mer och mer börjat gallskrika så fort hon inte får som hon vill. Jag försöker vara pedagogisk, MEN det är inte alltid det funkar :crazy: Inatt sov hon gott hela natten, när hon vaknade var hon superglad men när det var dax för morgontvätten fick hon ett så fantastiskt utbrott så det liknade sig inte. Höll väl på en timme ca, detta för att jag inte fick tvätta rumpan på henne. När det är dax för tandborstning så blir det oxå krig. Dagis älskar hon och där får hon aldrig dessa utbrott. Kan det vara för att hon inte riktigt vågar bli arg där utan låter oss som föräldrar ta den biten? Just nu känner ja mig urkass som mamma eftersom tålamodet inte riktigt räcker till. Sambon är fantastisk som pappa men även han får lite härdsmälta snart :crazy: Är det en trotsperiod som bara ska passeras? Tacksam för alla svar och funderingar :banana:
 
Sv: Trots??

Tycker det låter som typiskt testa gränser och trots, är väl runt den här åldern det kommer oxå. Det viktigaste är att du är konsekvent och inte hamnar i bråk med henne, driv igenom det du vill! Det är lixom ingen idé att tjafsa om hurvida hon vill tvätta rumpan/borsta tänderna osv utan det faktumet att man ska göra det och det är inget att ifrågasätta!

Stå på dig, du är en bra mamma som lär ditt barn gränser och hur man ska bete sig!!
 
Sv: Trots??

Tack :laugh: Man känner sig ju hemsk när man säger att -Nu går vi och borstar tänderna, dottern följer snällt med in på badrummet men när hon får syn på tandborsten så blir det kaos. Nästa steg, håll fast och borsta!! Dumma mamma, tänker nog både hon och jag MEN vi är aldrig ovänner vid läggdax. Problemet är att jag är konsekvent men det är då det blir "bråk". Dessa små raringar :love: Tack för ditt inlägg :bow:
 
Sv: Trots??

Barn skriker och skäller bara på dom som dom vet stannar kvar, din unge e trygg med dej, annars skulle hon aldrig våga bli så arg. Min dotter skrek i åtta timmar en gång när hon var runt två år, hon ville ha ett par skor som var min kompis dyra pumps men jag sa nej! Efter åtta timmars vrålande somnade hon av pur utmattning och jag var i upplösningstillstånd, men det hjälpte, efter den gången visste hon vad som menades med nej. Envishet är ett bra tecken, ditt barn vewt vad hon vill, vad glad för det! Lycka till!
 
Sv: Trots??

Håller med, tror det är en fas som alla föräldrar går igenom. Det låter knäppt men det är inte helt olikt att uppfostra en häst och ett barn. Konekvens konsekvens konsekvens =)
 
Sv: Trots??

Hatar ordet konsekven, MEN jag vet att det är ett måste vare sig det gäller häst, barn eller hund :rofl: Dottern kämpar tappert och det gör vi med, var så säkra :D Tack för alla inlägg!
 

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 722
Senast: Gry
·
Gravid - 1år Ja, ruriken beskriver ganska bra hur jag känner just nu. I lördags kom vi hem efter att ha varit på semester i sammanlagt en vecka...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 873
Senast: Stinaelin
·
S
  • Låst
Övr. Barn idag har det varit en sådan där dag som man bara vill sudda bort....Det har varit småtjafs och gnäll till och från hela tiden känns det...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 755
Senast: AnnaKarinA
·
K
  • Låst
Övr. Barn Jag har lite funderingar, vet inte om jag får någon struktur på mina tankar, men jag kanske har kommit på roten till ett problem och...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: karim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp