Bukefalos 28 år!

Trubbel på jobbet.

Coldspell

Trådstartare
Jag undrar om det är någon här som har koll på regler kring gemensamt handelsbolag.

Jag ska dra det hela från början. Kan väl börja med att jag var ung och naiv då jag ingick partnerskap i ett handelsbolag tillsammans med en annan tjej för sisådär sju år sedan. Vi var ju bra arbetskompisar. Och det har fungerat riktigt bra till för ca ett halvt år sedan. Då hon själv måste ha hamnat i någon slags ekonomisk knipa eller något då hon plötsligt har blivit totalt "pengakåt".

Från början var tanken att vi skulle betala var sin hyra till bolaget, men det har inte behövts på flera år då företaget hela tiden just har gått runt utan det ( vi har två enskilda företag på sidan. Det är bara för lokalen, inventarier och produkter som vi har HB:t ihop.) hon har till och med kunnat gå hemma mammaledig ett helt år utan att knappt behöva betala något för att jag drog ett större lass då för att vara snäll.

Nu har hon fått för sig att det går dåligt. Att hon vill vara själv för att kunna tjäna mera pengar ( vilket ju rimmar illa).

Problemet är att vi har 10 månaders uppsägningstid på. Lokalen. Hon har fixat ny, egen lokal bakom ryggen på mig. Hon vill sälja alla inventarier och hotar med att göra det innan uppsägningstiden har gått ut, eller så vill hon att jag ska köpa ut henne från lokalen( som är en hyreslokal i slitet skick.) kort och gott, det finns ingenting att köpa ut ens. Kan hon lämna mig bara sådär? Hon står ju också på själva hyreskontraktet hyrestiden ut. Och hon kan väl inte sälja allt utan min tillåtelse bara om vi är lika stora ägare? Jag vill kunna lösa det här utan bråk, men känner jag henne rätt så kommer det bli bråk om hon inte får som hon vill. Har jag något att sätta emot?
 
Sv: Trubbel på jobbet.

Tack! Jag hade hittat det där redan innan, men jag har bara snabbt läst igenom det. Tänkte ta tag i det ordentligt under dagen när jag får tid. Men jag kan ha missat att läsa om vart jag vänder mig om hon inte följer detta? Om hon mitt i allt vägrar betala ifall det behövs betalas. För jag vill inte åka på någon betalningsanmärkning pga. Henne...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 970
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 808
Senast: TinyWiny
·
Relationer Behöver lite synpunkter från några kloka bukare. Det är som några av er vet så att jag flyttade till Estland för 2½ år sedan för att...
Svar
15
· Visningar
2 950
Senast: ch791022
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 462
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp