True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Myrten

Trådstartare
Obs! Det går att anmäla sig till leken fram till lördag kl 13! Häng på!

Sookie Stackhouse och henne vänner i Bon Temps, Louisiana har allvarliga problem. Hela deras tillvaro där vampyrer och människor lever i fred och sämja tack vare drycken True Blood är hotad. Anledningen är att ett gäng varulvar har infiltrerat Bon Temps och om det inte är fullmåne går det inte att säga vem som är vän och vem som är fiende.

Goda roller:

Sookie Stackhouse (människa) - Sookie kan läsa andra människors tankar. Varje natt kan hon därför sia en spelare. Om spelaren är vampyr kommer hon dock bara att få in störningar på sin radar. Inte nog med att Sookie kan sia, hon är allmänt känslig och när en varulvsattack sker så vet Sookie genast vem som attackerats. Även om attacken misslyckades.

Eric Northman (vampyr) - Eric är sheriff och den som bestämmer. Så mycket att han en gång under spelet kan stoppa en lynch. Han PMar då LL och meddelar "Om X dör vill jag skona henom". Vid ett tillfälle under spelets gång kan han avlägga en extra röst. Hans röst är alltid avgörande om det blir lika i lynchen.

Sam Merlotte (människa) - Genom att byta skepnad kan Sam överleva en varulvsattack. Tyvärr är det ändå väldigt tröttande så nästa gång stryker han med.

Pamela Swynford de Beaufort (vampyr) - Pam är utkastare på Bon Temps mest populära vampyrbar. Men innerst inne är hon en god person och vill att de hon kastar ut ska komma hem säkert. Alltså kan hon varje natt skydda en spelare.

Tara Thornton (människa) - Genom sin vänskap med Sookie hamnar Tara i konstiga situationer. Därför kan hon en gång bevittna en varulvsattack. På så sätt får Tara reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på Taras identitet. Efter bevittnad attack så är Tara skyddad från att ätas följande natt. Förmågan är inte förbrukad om ingen attack skedde under natten. Tara väljer själv vilken natt och meddelar LL före natt-DL.

Jason Stackhouse (människa) - Jason är ju ärligt talat ganska korkad, så vem kunde gissa att han ärver Sookies förmågor om hon dör? Inte han själv i alla fall. Dessutom kan Sookie, utan att hon vet om det, väcka Jasons förmågor redan tidigare. Om hon siar honom så kan de två samarbeta (d v s de får ha kontakt utanför leken), men de kan bara sia en person varje natt. Och precis som Sookie kan Jason inte läsa vampyrers tankar.

Onda roller:

Alcide Herveaux (varulv) och hans flock - som får ha kontakt utanför leken. De äter varje natt.

Russel Edginton, Louisianas vampyrkung - Russel är ju vampyr men en ful fisk. Han tycker gott att varulvarna kan sopa rent i Bon Temps, så han försöker hjälpa dem på alla sätt. Han vet vilka ulvarna är, men de känner inte till hans identitet. Så han spelar ett högt spel. Om de försöker käka honom så stryker han med.

Som ni ser är invånarna i Bon Temps ganska kraftfullt utrustade mot ondskan, men ulvarna har ett trumfkort: en gång under spelet kan varje ulv förvrida sinnet på en av spelarna att rösta som ulven vill. Ulven meddelar LL detta före natt-DL. Den förtrollade spelaren får inte skriva vad hen har drabbats av utan låtsas att allt är som vanligt.

DL-tider

DL1: söndag kl 10.00
Natt-DL1: söndag kl 1900
DL2: söndag kl 22.00
Natt-DL2: 20 minuter publicerad uppdatering
Därefter: Kl 22.00 + 20 minuter om ej annat meddelas.

Regler

- LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.
- Var snälla mot varandra.
- Vid två missade röstningar riskerar man att kickas från leken, meddela LL vid förhinder. Om du vet att du kan ha svårt att hinna till DL, lägg gärna en säkerhetsröst med tillhörande teorier vid ett tidigare tillfälle. Det går ju bra att förklara förhållandet och ändra rösten sedan om du hinner.
- Röster skall fetstilas och motiveras. BOPar är förbjudna.
- Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
- Om man inte varit aktiv på mer än ett dygn kan man kickas. Meddela LL om du har förhinder.
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
- PM skall skickas in före natt-DL för att gälla. Om man inte kan vara aktiv vid DL går det bra att ange alternativ.
- Ha kul!!

Deltagare (Obs! fortfarande öppen anmälan!)

LL: Myrten

1. Niyama
2. Sasse
3. Pegasus63
4. Mammas
5. Paddington
6. Zassoo
7. LindgrenV
8. Hedinn
9. Lillelorden

Vad händer härnäst?

Kl 13 stängs anmälan och då lottar jag rollerna.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

LL: Myrten

1. Niyama
2. Sasse
3. Pegasus63
4. Mammas
5. Paddington
6. Zassoo
7. LindgrenV
8. Hedinn
9. Lillelorden
10. Killaloe

Jag justerar rollistan i samband med lottningen.

Välkommen, Killa!
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Noll koll på True Blood, eftersom jag bara sett enstaka episoder pga jobbet, men roligt tema:)

Tror jag har hittat rätt i och med detta inlägg:cautious:
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Lovar att man inte behöver ha någon som helst koll på True Blood för att spela!:D

Tio minuter till anmälnings-DL!


Jag räknar med att posta den uppdaterade infon ca 13.15 och att ni alla skall ha fått era PM före 13.30.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Lovar att man inte behöver ha någon som helst koll på True Blood för att spela!:D

Tio minuter till anmälnings-DL!


Jag räknar med att posta den uppdaterade infon ca 13.15 och att ni alla skall ha fått era PM före 13.30.

(Ställer fram klockan 30 min)

hmm 10 min sen och inget PM:p
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Då kör vi igång! Observera att jag gjort ett par tillägg i rollbeskrivningarna, så läs dem igen. Det är den här versionen som gäller:

LL: Myrten

Deltagare

1. Niyama
2. Sasse
3. Pegasus63
4. Mammas
5. Paddington
6. Zassoo
7. LindgrenV
8. Hedinn
9. Lillelorden
10. Killaloe

Story

Sookie Stackhouse och henne vänner i Bon Temps, Louisiana har allvarliga problem. Hela deras tillvaro där vampyrer och människor lever i fred och sämja tack vare drycken True Blood är hotad. Anledningen är att ett gäng varulvar har infiltrerat Bon Temps och om det inte är fullmåne går det inte att säga vem som är vän och vem som är fiende.

Goda roller
:

Sookie Stackhouse (människa) - Sookie kan läsa andra människors tankar. Varje natt kan hon därför
sia en spelare. Om spelaren är vampyr kommer hon dock bara att få in störningar på sin radar. Inte nog med att Sookie kan sia, hon är allmänt känslig och när en varulvsattack sker så vet Sookie genast vem som attackerats. Även om attacken misslyckades.

Eric Northman (vampyr) - Eric är sheriff och den som bestämmer. Så mycket att han en gång under spelet kan stoppa en lynch. Han PMar då LL och meddelar "Om X dör vill jag skona henom". Vid ett tillfälle under spelets gång kan han avlägga en extra röst. Hans röst är alltid avgörande om det blir lika i lynchen.

Sam Merlotte (människa) - Genom att byta skepnad kan Sam överleva en varulvsattack. Tyvärr är det ändå väldigt tröttande så nästa gång stryker han med.

Pamela Swynford de Beaufort (vampyr) - Pam är utkastare på Bon Temps mest populära vampyrbar. Men innerst inne är hon en god person och vill att de hon kastar ut ska komma hem säkert. Alltså kan hon varje natt skydda en spelare. Hon meddelar LL vem genom PM.

Tara Thornton (människa) - Genom sin vänskap med Sookie hamnar Tara i konstiga situationer. Därför kan hon en gång per bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack så är vittnet skyddat från att ätas följande natt. Förmågan är inte förbrukad om ingen attack skedde under natten. Tara väljer själv vilken natt och meddelar LL före natt-DL.

Jason Stackhouse (människa) - Jason är ju ärligt talat ganska korkad, så vem kunde gissa att han ärver Sookies förmågor om hon dör? Inte han själv i alla fall. Dessutom kan Sookie, utan att hon vet om det, väcka Jasons förmågor redan tidigare. Om hon siar honom så kan de två samarbeta (d v s de får ha kontakt utanför leken), men de kan bara sia en person varje natt.

Lafayette Renolds (människa) - Är ju en reko kille, men har dragits in i langning av den förbjudna drogen V. Han ägnar alltså viss tid åt att leverera drogerna. I samband med detta kan han obemärkt ge bort två paket till valfri spelare (dock bara ett per dag). Lafayette meddelar LL till dagdeadline om vem han vill ge paket (det levereras alltså även om han lynchas), och vilket paket. Paketen innehåller:
*en extra röst
*en sia

Lafayette överlever första varulvsattacken.

Onda roller

Alcide Herveaux (varulv) och hans flock - som får ha kontakt utanför leken. De äter varje natt.

Russel Edington, Louisianas vampyrkung - Russel är ju vampyr men en ful fisk. Han tycker gott att varulvarna kan sopa rent i Bon Temps, så han försöker hjälpa dem på alla sätt. Han vet vilka ulvarna är, men de känner inte till hans identitet. Så han spelar ett högt spel. Om de försöker käka honom så stryker han med. Men Russel är inte vampyrkung för intet. Om den sista ulven skulle dö och Russel lever tänker han fixa biffen själv. Då ger han sig ut för att hitta en spelare och vampyr-dränera under natten.

Trolleri

Som ni ser är invånarna i Bon Temps ganska kraftfullt utrustade mot ondskan, men ulvarna har ett trumfkort: en gång under spelet kan varje ulv förvrida sinnet på en av spelarna att rösta som ulven vill. Ulven meddelar LL detta före natt-DL. Den förtrollade spelaren får inte skriva vad hen har drabbats av utan låtsas att allt är som vanligt. Om Russel är den siste onde övertar han inte förmågan, men han kan en gång bedåra en spelare och få hen att helt glömma bort att rösta (och om detta sker så blir spelaren inte kickad även om hen missat ett DL). Den bedårade spelaren får inte skriva att hen är bedårad. Men så länge ulvarna lever undviker Russel att bedåra - för natten efter att han använt förmågan kan Sookie se honom om hon siar honom.

(Er ibland något förvirrade LL hoppas nu innerligt att hon kan hålla ordning på sina justeringar av rollerna. Ni får inte lyncha mig annars! Men jag tror ju att det går bra.)

Vem vinner?

De goda vinner när den sista onda är död. De onda vinner när de är fler än de goda.


DL-tider


DL1: söndag kl 10.00
Natt-DL1: söndag kl 1900
DL2: söndag kl 22.00
Natt-DL2: 20 minuter publicerad uppdatering
Därefter: Kl 22.00 + 20 minuter om ej annat meddelas.

Regler

- LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.
- Var snälla mot varandra.
- Vid två missade röstningar riskerar man att kickas från leken, meddela LL vid förhinder. Om du vet att du kan ha svårt att hinna till DL, lägg gärna en säkerhetsröst med tillhörande teorier vid ett tidigare tillfälle. Det går ju bra att förklara förhållandet och ändra rösten sedan om du hinner.
- Röster skall fetstilas och motiveras. BOPar är förbjudna.
- Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
- Om man inte varit aktiv på mer än ett dygn kan man kickas. Meddela LL om du har förhinder.
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
- PM skall skickas in före natt-DL för att gälla. Om man inte kan vara aktiv vid DL går det bra att ange alternativ.
- Ha kul!!
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Roligt tema! Jag kan dock säga direkt att jag kommer ha väldigt svårt att kunna vara aktiv/rösta mellan 19-22 imorgon, söndag. Jag lär hinna rösta mellan 10-22, men det är trist om den jag röstar på blir uppäten :p I övrigt kommer min aktivitet på söndag överlag vara låg. Har massor att göra.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jätteroligt tema och roliga roller! Tur att jag är så bra på att falla för grupptryck att jag anmälde mig :D

Tänkte dessutom passa på att varna gör något lägre aktivitet från min sida under morgondagen eftersom vi ska till sommarstället och det är lite sisådär med nät där ute (det är ett under om man kan prata i telefon i ett av rummen :D)
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Nu skall alla ha fått sina roller.

Hm, jag tänkte inte på det potentiella problemet med frånvaro när jag skilde på DL och natt-DL på det sättet. Det kan ju drabba fler. Skall jag ta och ändra på en gång och lägga natt-DL1 i direkt anslutning till DL1?
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Är det så bra med två DL på söndagen om det är flera som har ont om tid? Känns som att det kommer bli väldigt svårt att bilda sig nån uppfattning då om folk bara dör utan att ha hunnit skriva nåt. Leken är ju ändå så liten och bör ändå vara slut i tid eller att de som inte kan kanske ändå hunnit dö?

Att bli av med fyra personer (om käk lyckas) redan imorgon känns lite trist när vi just fått ihop tillräckligt med deltagare.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Räknade, och om jag förstått rätt kan det ju bli avgörande DL redan på måndag då.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag är fullt med på att flytta första DL till söndag kväll om spelarna vill det. Anledningen att jag gjorde så var att det verkade som om många skulle bort samtidigt som jag ville ha igång leken.

Skriv vad ni tycker!

Som tidigast kommer DL att vara söndag morgon, så det finns gott om tid att bestämma annat. Ni har ju nu alla fått era roller, så det är bara att börja teoria.

Vad tycker ni, ska vi ha:

1. DL1 söndag morgon + DL2 söndag kväll?

eller:

2. DL1 söndag kväll och DL2 måndag kväll?

För att ha DL redan ikväll känns väl tight?
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag röstar på alternativ två eftersom leken annars kan vara slut på måndag. Om det sen visar sig att den kommer pågå för länge så att folk inte kan vara med (för egen del är det lugnt, min inplanerade resa blev framflyttad) kan du ju lägga in en extra DL senare? Då har folk dessutom hunnit skriva mer så täta DL känns inte lika trist och svårt.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag röstar på alternativ två eftersom leken annars kan vara slut på måndag. Om det sen visar sig att den kommer pågå för länge så att folk inte kan vara med (för egen del är det lugnt, min inplanerade resa blev framflyttad) kan du ju lägga in en extra DL senare? Då har folk dessutom hunnit skriva mer så täta DL känns inte lika trist och svårt.

Det är en bra poäng, det kunde jag ju tänkt på från början!:banghead:
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Vad tycker ni, ska vi ha:

1. DL1 söndag morgon + DL2 söndag kväll?

eller:

2. DL1 söndag kväll och DL2 måndag kväll?

För att ha DL redan ikväll känns väl tight?

Blir nog tight med ikväll.

För mig fungerar annars vilket som av de två alternativen ovan bra. Jag har rätt mycket att göra överlag hela veckan, även om jag såklart hinner vara aktiv varje dag. Med andra ord blir jag glad om den här leken inte drar ut på tiden, fast det är lite trist om den slutar redan på måndag får jag väl säga :p

Låter er andra bestämma eftersom båda fungerar för mig.

EDIT: Niyamas förslag lät bättre tycker jag.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

Vet inte hur körningarna ser ut nästa vecka då chefen inte lagt ut ordrerna, men alternativ 2 fungerar bra så länge DL läggs till 22 tiden måndag till fredag.
 
Sv: True Blood (ulvspel)

OK, då kommer information från LL:

Ändrade DL-tider:

DL1: söndag kl 21 + 20 minuter för natt-DL.

Obs! Om det strular till det med att folk skall iväg, så gör vi som Niyama föreslog ovan, lägger in ett extra DL en annan dag. Det är ju enklare för er när leken kommit igång.

Om allt funkar, DL kl 22 + 20 min.

Ursäkta strulet!

Förtydligande rörande roll:

Om Sookie dör utan att ha siat Jason får han inte tillgång till informationen som hon kommit åt före sin död. Han övertar då hennes roll och fortsätter från noll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 084
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 218
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 015
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp