True crime

MissFideli

Trådstartare
Jag är väl knappast den enda som tittar på True Crime här? Jag har förstås Discovery+(ID), tittar även på TV4, Netflix och Viaplay. Finns det fler streamingtjänster med bra True Crime? Känns som att jag sett snart allt.
 
Utöka till att lyssna på poddar? Det finns massor bara på Spotify. Det finns också en hel del inom kategorin på YouTube, har sett kanaler dedikerade till ämnet susa förbi bland rekommendationerna. Tyvärr har jag inga specifika förslag, eftersom det mesta inom true crime inte faller mig i smaken av olika anledningar.
 
Utöka till att lyssna på poddar? Det finns massor bara på Spotify. Det finns också en hel del inom kategorin på YouTube, har sett kanaler dedikerade till ämnet susa förbi bland rekommendationerna. Tyvärr har jag inga specifika förslag, eftersom det mesta inom true crime inte faller mig i smaken av olika anledningar.

Poddar kan vara ett alternativ, men tittar helst. Lyssnat på några poddar som mest varit kringsnack och egna spekulationer, jag vill följa autentiska utredningar.
Men kanske finns bättre?
 
Poddar kan vara ett alternativ, men tittar helst. Lyssnat på några poddar som mest varit kringsnack och egna spekulationer, jag vill följa autentiska utredningar.
Men kanske finns bättre?

Då kom jag faktiskt ihåg det enda som lyckats hålla mitt intresse, poddarna från kanadensiska CBC. Lättlyssnade och seriösa, håller överlag hög kvalitet.

Someone Knows Something - Fokuserar på kalla fall av mord och försvinnanden. Reporter som åker runt och intervjuar alla han kan hitta som haft någon anknytning till det som hänt och hittar ibland nya ledtrådar. Uppdelat i säsonger med ett fall per säsong.

Uncover - Säsongsformat som SKS, men mer blandade ämnen och inte bara kalla fall.

Hunting Warhead - Bland det bästa och det värsta jag hört inom genren. Bäst pga produktionskvaliten men värst pga ämnet; de undersöker en pedofilring, så massiv triggervarning för i stort sett allt du kan tänka dig inom den brottskategorin.

De har också en nyare serie som heter The Pit men den har jag inte lyssnat på än så kan inte lova att den är lika bra.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 338
Senast: MiaMia
·
Fritid Mitt nyårslöfte var att lyssna på (jag kan inte läsa längre) på 35 böcker i år. Jag har inte läst en enda än så länge. Däremot har jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 139
Senast: Enya
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
767
Senast: Lingon
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 820
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp