Trump v 2.0 man, woman, car, giraffe

Förtydligar:
Epsteins nätverk har varit globalt, det har till större delen underhållits - dels finansiellt, dels traffickingmässigt - från Ryssland.
Och det har betalats tillbaka med kompromenterande filmer tagna i hemlighet.
Vissa hävdar Israelisk inblandning, ngn som hört ngt om det. Eller är det bara pga Israels beteende.

Vissa hävdar Israelisk inblandning, ngn som hört ngt om det. Eller är det bara pga Israels beteende.
Epstein hade bla. en väldigt nära relation till Ehud Bark, och de verkar ha hjälps åt med att nätverka för affärer. Sedan finns det exempel som att han ska ha fått någon deal med Elfenbenskusten, Mongoliet och Israel, Iran-contra (som ju var en amerikansk grej framförallt, men Israel var ju med i ekvationen) osv osv.

Det ju inte heller så "enkelt" som att det bara kretsat kring utpressning och trafficking överlag, han verkar ha varit inblandad i väldigt många andra skumma affärer med mäktiga personer och ibland funkat som någon slags "backchannel diplomat" pga. att han hade så mycket kontakter.

Förtydligar:
Epsteins nätverk har varit globalt, det har till större delen underhållits - dels finansiellt, dels traffickingmässigt - från Ryssland.
Och det har betalats tillbaka med kompromenterande filmer tagna i hemlighet.
Vad finns det för belägg för att nätverket till större delen underhållits finansiellt av Ryssland? Jag vet att många flickor/kvinnor var ryskor, och att det återfinns ryska kontakter men jag har inte sett någonstans att den större delen av förmögenheten kom från Ryssland?

Han hade ju många extremt rika klinter (tror majoriteten är från USA), som betalade honom stora summor - lite för stora för vad tjänsterna ska ha varit. Jag antar att det kan finnas någon förklaring gällande utpressning rörande komprometterande material som skulle kunna ha en rysk koppling, men i vissa fall verkar det mer som att han tvättat pengar och sysslat med annan finansiell brottslighet. https://www.forbes.com/sites/giacom...ents-mortimer-zuckerman-ariane-de-rothschild/

Ett annat exempel på vad han verkar ha sysslat med var att han försökte komma åt 80 miljarder dollar i frysta pengar från Libyen. https://www.euronews.com/2026/02/02...-funds-with-the-complicity-of-international-i

I ditt tidigare inlägg (#39) så nämner du ju mäktiga personer från USA, Europa, Israel + arabländer, utöver Ryssland - vilket jag tror är närmare sanningen eftersom att det verkar så himla utbrett.

Är man väldigt nyfiken på Epstein så har en person lagt upp alla hans mail, bilder osv så att det är som en sökbar mail.

jmail.world är adressen. Lite lättare att söka där.

Lite svårt att utläsa ur rubriken om detta är den allmänna tråden om politiken i USA, men jag testar att ställa min fråga här: varför skickar man ICE till OS? Jag trodde att det var en polisinstans som främst skulle ägna sig åt migration/brottslighet kopplat till migration i USA? Vad har de för uppdrag som är kopplat till ett sportevenemang som genomförs i en annan världsdel?

Lite svårt att utläsa ur rubriken om detta är den allmänna tråden om politiken i USA, men jag testar att ställa min fråga här: varför skickar man ICE till OS? Jag trodde att det var en polisinstans som främst skulle ägna sig åt migration/brottslighet kopplat till migration i USA? Vad har de för uppdrag som är kopplat till ett sportevenemang som genomförs i en annan världsdel?
ICE verkar ha en speciell enhet, Homeland Security Investigations - HSI, som har skickats iväg på liknande saker förr.

"Homeland Security Investigations, a unit within ICE that focuses on cross-border crimes, frequently sends its officers to overseas events like the Olympics to assist with security. HSI officers are separate from the ICE arm at the forefront of the immigration crackdown known as Enforcement and Removal Operations, and there was no indication ERO officers were being sent to Italy." https://www.pbs.org/newshour/amp/wo...urity-and-decree-targeting-violent-protesters

Moderatorerna:

Skulle det kanske kunna gå att ändra rubrik på den här tråden?

Den nuvarande rubriken är inte sådan att någon som vill diskutera Trump och politik i USA självklart hittar den!

Kanske till: "Trump och USA politik 2026"?

ICE verkar ha en speciell enhet, Homeland Security Investigations - HSI, som har skickats iväg på liknande saker förr.

"Homeland Security Investigations, a unit within ICE that focuses on cross-border crimes, frequently sends its officers to overseas events like the Olympics to assist with security. HSI officers are separate from the ICE arm at the forefront of the immigration crackdown known as Enforcement and Removal Operations, and there was no indication ERO officers were being sent to Italy." https://www.pbs.org/newshour/amp/wo...urity-and-decree-targeting-violent-protesters

Aha, tack för förklaringen!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Trakealkollaps
  • Hundmage i olag

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar