Trumpeter.

åke

Trådstartare
Jag har en stor kärlek till Änglatrumpeter. Kan ni inte lägga in blider på era favoriter. Vilka är era favoriter? Vilken färg ska en ''riktig'' trumpet ha? Hur sköter man den bäst så man får massa blommor på den? Jag gillar gula. Förr när jag hade trumpeter så gödslade jag den med NPK. :o Växte som attan vill jag lova.
 
Sv: Trumpeter.

Men hallå.... Någon måste väl ändå ha Änglatrumpeter eller???
 
Sv: Trumpeter.

jag vILL ha såna! fast jag har inte vågat dra på mig en växt som ska övervintra frostfritt. Nog otroligt att jag fick pelargonerna att överleva vintern i matkällaren..
 
Sv: Trumpeter.

Fast man kan köpa nya med..Jag lyckas aldrig övervintra mina.
 
Sv: Trumpeter.

Min mamma hade en mängd gula. De övervintrar i sjöboden, även om de tappar bladen under vintern. Brukar beskära dem rätt hårt, men med ordentlig gödlsling kommer de starkt.

När vi var i Florida var vi under ett stort träd av ämglatrumpet säkert 5m högt alldeles översållat av blommor :D

Färg, tja, gula, vita, rödaktiga - gillar de röda, men alla färger är ok. Det finns juh släktingar med blåa och lila blommor (mer åt spikklubba)

Så vilken färg gillar du?
 
Sv: Trumpeter.

Jag gillar alla färgerna, jag tycker det är helt underbara blommor.
 
Sv: Trumpeter.

Så vad har du nu? Jag har satt om mammas gula och har en julröd på gång hemma. Men de är bara blad ännu.
 
Sv: Trumpeter.

Så vad har du nu? Jag har satt om mammas gula och har en julröd på gång hemma. Men de är bara blad ännu.

Jag har satt gula och blåa i år. Ska se om jag kan få fatt i en vit med. Älskar dom där blommorna..
 
Sv: Trumpeter.

Stora trattar :rofl: jo, det är mycket blomma :D Och vissa doftar härligt :love:
 
Sv: Trumpeter.

Jag köpte 3 sticklingar på odla i våras. En vit dubbel, en gul å en röd, men trots att ja har pysslat om de massor me gödning å vatten så är de bara ca 1 dm höga... Har ni nåra tips?
 
Sv: Trumpeter.

Jag brukar klippa ner de större mamma har och får då ett gäng dm stora. Dessa sticklingar brukar stå "stilla" mer eller mindre fram till midsommar och växer inte jätte mycket första året. Det brukar bli mer fart ute. Men det låter som om du pysslat bra, vi gör vad vi kan :D
 
Sv: Trumpeter.

Jag :love: änglatrumpeter!

Var och tittade på ett hus förra året där säljarna hade helt fantastiska änglatrumpeter! :bow:

Hoppas på att kunna ha egna trumpeter i olika färger efter att vi flyttat. Här där vi bor nu är det värdelöst att försöka ha blommor/plantor öht.
 
Sv: Trumpeter.

Jag köpte en trumpetliknande växt idag. Tydligen så ska blommorna stå upp mera och inte hänga. Får väl se vad det blir av dom.
 
Sv: Trumpeter.

Aha, tack snälla du. Jag har ingena aning om vad det är för någe. Han hade inga trumpeter kvar så han plockade fram denna. Billig var den med. (20 kr) Hur sköter man denna då? Som en trumpet?
 
Sv: Trumpeter.

Tror de sköts likadant. Spikklubbor har blommorna växande uppåt och trumpeterna har hängande. :idea:
 
Sv: Trumpeter.

*kl*

Kul med en trumpettråd! Jag köte tre pytteplantor via odla.nu och först misshandlade jag dem lite genom att glömma bort dem i uterummet, sen planterade jag dem i var sin liten kruka och de blev glada igen. De växte lite i början, men står nu stilla. Det ska vara en vit, en röd och en gul, men jag vet inte vem som är vem, de var inte märkta. Bladen ser lite, lite annorlunda ut på alla tre, men speciellt på den ena (den minsta). Två är runt decimetern höga och den tredje är hälften så stor.

Jag vet *ingenting* om änglatrumpeter och misshandlade förmodligen dem precis innan jag planterade om dem, för jag drog bort sidoskotten. :o Fick för mig att de ska ha en genomgånde stam, men sen fick jag höra av svärfars och hans sambo att det skulle man inte göra. :angel:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 925
Senast: cirkus
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 671
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp