Trust bett vs Sprenger

QueenLilith

Trådstartare
Några som testat och märkt skillnad? Är nyfiken. Hade tredelat HS till min förre häst som va väldigt känslig i munnen och tänkte om några har provat båda? Trust har ju en lite bättre prislapp 😊 jag gillar oftast bett som är så mjuka att gå med som möjligt
 
Några som testat och märkt skillnad? Är nyfiken. Hade tredelat HS till min förre häst som va väldigt känslig i munnen och tänkte om några har provat båda? Trust har ju en lite bättre prislapp 😊 jag gillar oftast bett som är så mjuka att gå med som möjligt

Tänker du på nån särskild modell? 😊
 
Jag har väldigt bra erfarenhet av Sprenger. Använder endast dessa bett när jag tänker efter sen några år tillbaka 😅

Inte alla hästar gillar dock Sensogan. Min nuvarande häst hatar det och gnager sönder betten, men älskar Sprengers vanliga rostfria.

Trust har jag bara provat en eller två bett av. Den jag kommer ihåg var ett pelham. Trevliga och välgjorda bett, men Sprenger är i mina ögon bättre.
 
tänkte typ https://erikjerneld.se/produkt/spre...t-14-mm-sensogan/?attribute_pa_storlek=125-cm och https://erikjerneld.se/produkt/trust-bridongbett-fasta-ringar-elliptical-3-delat/ men annars vilket vanliga tränsbett HS mot motsvarande trust bett. Eller kanske folks erfarenhet av just trust
Just de där är det ganska mkt skillnader på. Både materialet, tjocklek och hur mundelen är utformad.
Jag har det där sprengerbettet, det är jättebra. Väldigt populärt bett 😊

Jag har inte så bra koll på trust men köper hellre sprenger tex på rea eller begagnat om det är priset som avskräcker.
 
Ja men esakt. Har kört på sprenger innan och varit nöjd 😊 så tänkte att det va bra att kolla om några hade provat trust. Eftersom det behöver inte vara dåligt bara för dom är nyare på marknaden 😂 men blir nog bara att fortsätta med springer. Har ultra sensitive men funderade om man sedan skulle investera i ett med fasta D ringar med
 
Ja men esakt. Har kört på sprenger innan och varit nöjd 😊 så tänkte att det va bra att kolla om några hade provat trust. Eftersom det behöver inte vara dåligt bara för dom är nyare på marknaden 😂 men blir nog bara att fortsätta med springer. Har ultra sensitive men funderade om man sedan skulle investera i ett med fasta D ringar med
Då tycker jag Fager har mer intressanta bett. Om du vill kolla på ngt nytt 😊
 
Jag har faktiskt själv kikat lite på dem. Gjorde även quizzet och fick förslag på vad jag skulle testa. Har du provat nåt bett från dem och kan recensera lite? 😊
Ja jag har köpt hem två Sally, ett med parerstänger och ett med fasta ringar. Min häst gick väldigt bra med parerstängerna men de fastnade i nosgrimman så köpte hem det med fasta ringar också. Har funkat rätt bra.
 
Min häst gillar sitt sprenger novocontact bäst. Har ett par bombers med. De är mycket smuttare än trust som är lite för klumpiga.Trust har väl funnits ganska länge på marknaden.
 
Vi köpte ett trustbett till ponnyn i julas. Än så länge mycket nöjda. Vi köpte ett rakt gummibett med 3 ringar och bettplattor.
Hade ett liknande från fager fast som var tredelat metall, tre ringar och parerstänger. Parerstängerna fastnade hela tiden i de andra ringarna. Hopplöst.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 815
Senast: villhöver
·
Utrustning Har ni några tips till bett till känslig häst? Min häst har ett sprengerbett, dynamic med d-ringar, vilket fungerar bra men upplever att...
Svar
7
· Visningar
1 898
Senast: user19728
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 608
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 227
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp