Tryck på jackor, stallnamn

ElinP

Trådstartare
Hej! Skickar ut en liten funderare.
Vi har ett privatstall, hemma på vår gård. Nu är det så att jag funderar på att köpa hem jackor till oss 5 tjejer som är i stallet och trycka varderas namn på, samt skriva vårt "stall-namn" bak på jackorna. För att komma till funderingen så undrar jag ifall man måste anmäla någonstans att man har "döpt" sitt stall, då vi förmodligen kommer ha jackorna på officiella platser. Eller om det bara är att tuta och köra?

Har googlat utan svar, så om någon har tips skulle det uppskattas. Vet ni någon hemsida så länka gärna! MVH
 
Hej! Skickar ut en liten funderare.
Vi har ett privatstall, hemma på vår gård. Nu är det så att jag funderar på att köpa hem jackor till oss 5 tjejer som är i stallet och trycka varderas namn på, samt skriva vårt "stall-namn" bak på jackorna. För att komma till funderingen så undrar jag ifall man måste anmäla någonstans att man har "döpt" sitt stall, då vi förmodligen kommer ha jackorna på officiella platser. Eller om det bara är att tuta och köra?

Har googlat utan svar, så om någon har tips skulle det uppskattas. Vet ni någon hemsida så länka gärna! MVH

Tror det finns något register på godkända stuterinamn dels på isisar och ponny ev stor häst.
 
Visst får ni skriva precis nästan vilket namn ni vill på jackorna. Reservationen är väl att det kan vara smart att inte välja ett namn som han uppfattas som stötande, eller ett befintligt namn på ett annat stall så att det finns risk för förväxling.
 
Hej! Skickar ut en liten funderare.
Vi har ett privatstall, hemma på vår gård. Nu är det så att jag funderar på att köpa hem jackor till oss 5 tjejer som är i stallet och trycka varderas namn på, samt skriva vårt "stall-namn" bak på jackorna. För att komma till funderingen så undrar jag ifall man måste anmäla någonstans att man har "döpt" sitt stall, då vi förmodligen kommer ha jackorna på officiella platser. Eller om det bara är att tuta och köra?

Har googlat utan svar, så om någon har tips skulle det uppskattas. Vet ni någon hemsida så länka gärna! MVH
Jag tror det juridiska området heter immaterialrätt. OBS jag kan ha fel namn men jag tror att det ligger där.

Ett enkelt exempel, Volvo , heter stallet Volvo blir det problematiskt. Walt Disney brukar ofta bråka också men volveo går förmodligen bra. Sedan är det vara att överföra till ditt område, hästar. Ska stallet heta stubben blir det nog problem etc.
 

Liknande trådar

R
Anläggning Jag hoppas att någon här kan hjälpa mig. Jag vill ha massor med idéer på stallnamn eftersom jag i dags läget inte vet hur stort...
Svar
0
· Visningar
1 104
Senast: RockyHabanera
·
S
Övr. Katt Vi tänkte lämna vår katt på katt hotell en vecka när vi är på semester. Jag har lite funderingar om det, har aldrig lämnat någon av...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: limona
·
Hästhantering hej! ska försöka öra en låång historia kort. dock blev det ändå längre än vad jag trott. och jag hoppas att jag har lagt tråden rätt nu...
Svar
17
· Visningar
2 387
Ekonomi & Juridik Jag håller på att undersöka vad det finns för möjligheter att få en vit hästverksamhet att gå runt. Det behöver inte vara med vinst utan...
Svar
7
· Visningar
1 566
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp