Tuff kamp om titeln årets häst: ”Ett galet geni”

Aldrig tidigare har kampen om vem som ska utses till årets häst i Sverige varit lika hård som i år.
Samtliga tre nominerade hästar King Edward, Indiana och All In var med och tog OS-guld.
– Jag tycker naturligtvis att King Edward ska vinna, säger ryttaren Henrik von Eckermann med ett skratt.
 
Nu vann han också superfinalen!

Nu slår King Edward konkurrenterna med hästlängder :love:
Jaaa! :love: Satt hemma och skrek i soffan när Henrik och King Edward gick genom mållinjen - felfritt och snabbast!!! Sambon undrade om jag hade skadat mig :o

Alltså vilken prestation från denna häst genom året. I stort sett felfria rundor sedan juni 2021. Jag hoppas att Henrik får behålla honom efter dessa framgångar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann har tillsammans med King Edward vunnit både VM- och OS-guld. Men den svenska hoppstjärnan har hittills aldrig...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blev en Rolex Top 10-final som vi sent ska glömma. Kolla in bilderna och klippet där Henrik von Eckermann och King Edward visar...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Världens bästa häst King Edward hade det tufft som ung. – Han var den i flocken som var lite utanför. Han var minst, och blev något av...
Svar
0
· Visningar
487
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sverige har för första gången tagit ett individuellt guld i hoppning när Henrik von Eckermann red in mot medaljen på hästen King Edward
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp