Tuff, orädd och smidig hästras

Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Nu skojar du, va? Det finns väl knappast några sådana i Sverige, eller?

Jodå! Hjälper till på en gård vid Svågertorp där det finns 11 mustanger, därav två föl. Är aktion på vissa av hästarna måndagen den 21 juli :)

Läs mer på mustanger.se
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

du har inte träffat min häst, hon är otroligt nyfiken på allt och skulle jag be henne hoppa upp på motorhuven så skulle hon nog göra det, dock skulle vi nog bara få upp framdelen eftersom hon är en stor häst, jag tror dessutom att motorhuven är hal...


någon barfota metod är hon inte verkad enligt, jag vet ingen sån i trakterna här tyvärr, men det vore onekligen intressant att prova då hon är lite hovöm på grusväg, men jag känner inte till nån, tyvärr

jag gillar din ide! tror du vi skulle kunna få mkt pengar för ett sånt spektakel? :rofl:

:bow: Hatten av, du vinner! Jag ger mig... ;)
:D:crazy::rofl::rofl:
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Araben. Hästar är emellertid precis som människor individer så givetvis stämmer det inte på varenda arab, men generellt så.
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

En sån som min häst som jag inte vet vad det är för ras på:angel:

Men jag brukar säga att hon är en Tinker/Irish Cob.

Tuff, orädd, smidig, stark

+ att de syns i mängden!

Denna modell menar jag.
annat017-1.jpg
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

du beskriver en klockren Islandshäst:D:)
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Araben, men vissa blir hetsiga vid hoppning men jag kan också säga att NEW FOREST är superbra hästar
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

hur många araber vet du som hoppar över L.a ? dom finns men är ytterst få i samanhanget. ännu färre i högre klasser fälttävlan :angel:

hmm min har gått 120:angel: och fälttävlan ganska så ordentligt, men någon 10/10 teknik har han inte med han tar sig över:p
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

fast det är ju inte så jättehögt ( så länge det inte är en liten ponny då):angel: å andra sidan så som jag skrev - undantagen bekräftar ju reglen ;) jag har mött ett fåtal lyckade hopp araber :D
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

DET skulle jag med vilja ha svar på, för jag har heller aldrig sett eller ens hört om en fullblods arab med dom måtten ;)
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

En beskrivning som kan passa in på vilken ras som helst.

Hästen blir ju vad vi gör den till.

Men snabbaste hästen lär väl vara arab och fullblod, det finns väl en anledning till att det är de som används till galopplöp.

/M
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Måste vara islandshästen - gudarnas häst! :love:
Varför köra treväxlat när det finns femväxlat?? :idea:

Håller helt med:bow::bow:

Nu har jag även ett halvblod som jag älskar innerligt men det är ngt speciellt med dom små tuffa, kvicka, smidiga och uthålliga små isisarna:D
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Nejnej, jag skrev ju att man ev bör anv. boots för att minimera risken. Bootsen har dessutom positiva egenskaper för själva hoven också, jag menar om de är helt nyverkade så kan de vara lite ömma vid hoppning, läs Dr H. Strassers bok för vidare råd. :idea:
Men eg ska det inte vara några problem, hästen ska klara ALLT redan från start.
Nejnej, för när hästen är ordentligt nedverkad så är strålen den bärande punkten, och den är ju lite gummiartad, så den repar inte utan är mjuk och fin. Nemas Problemas. :bump:

Hmm, låt se, senast jag kollade var det en värld full av lyckliga oskodda hästar. Dessutom vill jag även slå ett slag för hur lyckliga hästar blir av att leva helt naturligt, utan täcken, och med bomlösa sadlar! Täcken är tunga och kan orsaka ryggsmärtor. Hästen reser upp pälsen istället till skydd mot väder och vind.

Jamen, vem skulle parkera vid glas och taggtråd?? Självklart inte, bilägaren vill väl inte ha punka heller, så det är ju uppenbart att det inte finns vassa saker brevid bilen. :p

Nejnej, men TS vill ju inte ha en fjollhäst heller, den ska ju vara modig och speciell... ;)

Oja, det får man, det bör man, och det gör man!! Haha, det rimmade, fasen vad lustig jag är ikäll....! :banana: :D
Ja, var får jag allt ifrån? -Glöggen!

Det här är ju helt klart ett skämt, vilket jag även tolkar TS med fråga också.:rofl::rofl:
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Vem vill köra femväxlat när det finns automat!

Ha ha, aldrig hört tidigare men gud vad det stämmer :rofl: :bow:

*Tuva-li som har kommit till insikt om att hon har noll koll på tölt-prylen och bara kladdar ihop alla gångarter till en enda smet när hon försöker*
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

*kl*

Pja jag har hoppat över motorhuven på en röd Toyota med en welshponny av cob-typ på 137 cm så så svårt är det inte (det var inte min idé dock). Hon var till salu nyligen såg jag men lite liten för en vuxen karl kanske. ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Viva
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 041
Senast: AbCdE
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 923
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp