Tuff, orädd och smidig hästras

Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Åååh, jag red en sådan haflinger du beskriver när jag jobba hos en unghästutbildare som bor "på en höjd".
Han var otroligt snygg och jag förstår verkligen varför ägarna kallade honom "PRINSEN".;)
Jag kan än idag sakna våra skogsridturer, trots att det var ett antal år sedan.
Vi matchade varandra bra, "Prinsen" med lång ljus man och jag med långt ljust hår...

Rättså OT men:

:eek:

Då vet jag vem du är! Fast jag minns inte ditt namn, det var ju en massa år sen, som sagt.

"Prinsen" var mina föräldrars vackervackra haflingerhingst - han såldes till Tyskland sen. Jag har kvar hans son (som är godkänd för avel). Det är honom jag har i min avatar! :love:
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Inte utan anledning att Arn å tempelriddarna red arabhästar kan ja tänka, otroligt snabba å smidiga i vändningarna, excellenta krigar hästar,..

..annars kan ja tänka mig en liten, smidig kallblodstravare med god exteriör skulle passa herrn.. ,.
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

************************'

blidde fel
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Inte utan anledning att Arn å tempelriddarna red arabhästar kan ja tänka, otroligt snabba å smidiga i vändningarna, excellenta krigar hästar,...

Jag är förvisso född pacifist, så det här inlägget känns lite konstigt, men:

Tempelriddarna levde för ganska länge sedan ... Du tror inte att både araben och andra hästraser förändrats alls sedan dess? Används araber i någon armé numera? *Viskar: Haflinger används idag både i Österrikes, Tysklands (bara några enstaka) och Indiens arméer*

Som sagt, det där kändes konstigt att skriva för en som hellre sjunger "Det finns inga soldater mer" men ... ja ja. ;)
 
Sv: Tuff, orädd och smidig hästras

Hihi, jo nu tänte ja inte att han skue ut å kriga, men om man vill ha en häst som en förlängning till sina egna ben, så e araberna så pass känsliga å smidiga att en vältränad individ utan problem skulle kunna bli det,. Han söker söker en tuff, orädd, smidig häst, vilket var tempelriddarnas högsta kriterier,.

jo nog har rasen förändrats, men de va nog viktigt då som nu att hitta de för endamålet bäst lämpade exemplaren i rasen,.

Mej veterligen är armeerna nuförtiden inte uppbyggda på samma sätt som tempelriddarnas armeer var, därför ser ja inte jämförelsen,.;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Viva
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 041
Senast: AbCdE
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 921
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp