Tuggar ni på höger, vänster eller båda sidorna?

Fetaost

Trådstartare
Satt i kväll och snattrade i telefon med särbon och kom otippat in på ämnet tänder. Jag nämnde då att jag är en högertuggare.
Han fattade nada. Han tuggade maten på båda sidor i munnen. Totalt främmande för mig. Det är bara någon gång ibland jag råkar skyffla över maten på vänster tandrad.
Sen slog det mig. Jag är högerhänt!
Han är dubbelhänt oftast men skriver med vänster.
Kan tuggandet hänga ihop med detta?

Hur gör ni?

Djupa funderingar så här på Onsdagskvällen :p
 
Haha! Inget dera. Antingen växlar jag (samma tugga) eller så vill jag ha lika mycket på båda sidor och samma blandning. Alltid så komplicerad 🤣
 
Det är en sån där grej jag inte direkt reflekterat på, men efter jag opererade ut en tand blev det väldigt tydligt att jag vill växla mellan sidorna. Det bidrar till att sprida smaken mer och man överarbetar inte någon sida. Det kändes jättekonstigt att behöva tugga med ena hörnet av munnen bara. Väldigt random fundering dock :p
 
Satt i kväll och snattrade i telefon med särbon och kom otippat in på ämnet tänder. Jag nämnde då att jag är en högertuggare.
Han fattade nada. Han tuggade maten på båda sidor i munnen. Totalt främmande för mig. Det är bara någon gång ibland jag råkar skyffla över maten på vänster tandrad.
Sen slog det mig. Jag är högerhänt!
Han är dubbelhänt oftast men skriver med vänster.
Kan tuggandet hänga ihop med detta?

Hur gör ni?

Djupa funderingar så här på Onsdagskvällen :p

Jag vet att jag tuggar mest på ena sidan, men nu vet jag inte vilken det är:laugh: får tänka till nästa gång jag tuggar något :D
 
Är högerhänt, tuggar på båda sidorna samtidigt, men ska jag bita av en morot eller något är det oftast höger sida som gäller.
 
Föredrar höger sida trots att jag är bådhänt. Trots att jag dragit ut en tand på höger sida så är det alltså den sida som används. Använde vänster sida tidigare, men hade en sliten tand som värkte så jag slutade tugga där efter många år eftersom jag inte ville gå till tandläkaren...... På så vis blev det höger och nu är det onormalt för mig med vänster.
 
Jag tuggar mest på höger och börjar alltid där. Äter jag något litet blir det med andra ord alltid höger vid måltider så blir det nog bägge. Jag har dock mycket mer precision i bettet på höger än vänster sida och har faktiskt när jag testar nu svårt att bita ihop ordentligt på den sidan.
 
Jag tuggar på båda sidorna, samtidigt.
Utom när jag har tandvärk och då blir käkarna trötta snabbt av ensidigt tuggade.
 
Har du mat på båda sidor samtidigt? 😳

Ja 😁 Testade innan jag svarade med en vindruva. Klöv den på mitten och tuggade jämnt klart den hälften var. Ser till att det går lika fort på båda sidorna alltså haha.

Jag är vänsterhänt men lägger en del fokus på att göra det mesta lika bra med båda sidor typ.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp