Tuggar ni på höger, vänster eller båda sidorna?

Tuggar på båda sidor samtidigt. Måste jag bita av något hårt blir det på högersidan. Jag är nog dubbelhänt, skriver och äter med sked med vänster men klipper med höger till exempel.
 
Jag tuggar på båda sidorna men inte samtidigt. Tuggar typ höger, sväljer, nästa tugga på vänster, sväljer. Blir väl lite "random" vilken sida det blir.
Det händer ofta att jag tuggar på vänster och liksom flyttar över tuggan till höger.

Är ambidextrös, men väljer lite oftare höger.
 
Jag äter passande nog frukost samtidigt som jag läser tråden. Jag tuggar på båda sidor, flyttar tuggan en- två gånger innan jag sväljer. Ingen sidoskillnad alls i munnen. Är tydligt högerhänt men vänsterfotad.
Vänsterfotad..? Hur märker du det? :o
 
Högerhänt
Vänster tumme överst i knäppta händer
Höger arm överst (jag misslyckades när jag försökte med vänster :rofl:)
Och i sittande skräddarställning så brukar mitt vänster ben vara överst automatiskt men jag kan lätt byta till höger.
Min skräddarställning är dock mitt emellan dessa två bilder:
Amoena_Yin_Yoga_522x391.jpg

FullSizeRender-719256.jpg

Så jag är inte riktigt normal heller 😅:rofl:
 
Förr tuggade jag på båda, nu endast höger. Det är för att jag har dragit ut en tand mitt på vänster raden så går inte så bra att tugga där 😅
 
Jag tuggar med båda sidorna men växelvis. Högerhänt och väldigt högersidig överhuvudtaget.
 
Jag har bättre kontroll/stabilitet i vänster. Ska jag sparka till en boll så använder jag vänstern. Ska jag kliva ner från en höjd så väljer jag att stå på vänster ben och kliva med höger för att balansen är bättre till vänster.
Aha! 🤔 Jag tror att jag är jämfotad (ha!), sparka till en boll skulle jag nog använda högerfoten och kliva upp till en höjd så står jag på vänster fot.

Edit: Dock så tror jag att jag använder vänster fot vid att kliva upp pga höger ben känns stabilare att lyfta upp hela kroppen på.. :idea:
 
Jag är högerhänt. Tuggar på båda sidorna, men upplever att jag vill tugga lite mer på vänster sida. Biter dock helst av t ex en morot på höger
 
Jag har tvångstankar när det kommer till tuggandet :angel::o
Mat varierar jag, höger och vänster om vartannat. Men när det kommer till tex godis som bits av i tre tuggor måste jag börja med höger och avsluta med höger. Är det en godis som bits av i två tuggor måste jag också börja med höger sida. Har inte ens reflekterat över det fören jag läste den här tråden :rofl:
 
Ooo! Vad kul! Jag funderade på nästan EXAKT det här i våras! Jag skiftar nämligen sidor med ojäma mellanrum. Och min funderingar var om huruvida våra munnar var formade så att man kunde skifta sida om man fick en skada på ena sidan och den andra fick vara nästintill ostörd under läkningstiden. Och om det tillför diskussionen något. Så är jag nästintill helt ambidextriös. Det enda som skiljer är att höger övat mer på finlirsgrejer iom att jag skriver med den. Men det är gränsfall om jag inte tecknar bättre med vänster.
 
Satt i kväll och snattrade i telefon med särbon och kom otippat in på ämnet tänder. Jag nämnde då att jag är en högertuggare.
Han fattade nada. Han tuggade maten på båda sidor i munnen. Totalt främmande för mig. Det är bara någon gång ibland jag råkar skyffla över maten på vänster tandrad.
Sen slog det mig. Jag är högerhänt!
Han är dubbelhänt oftast men skriver med vänster.
Kan tuggandet hänga ihop med detta?

Hur gör ni?

Djupa funderingar så här på Onsdagskvällen :p
Jag har upptäckt att jag tuggar på olika sidor beroende på vad det är jag tuggar på.
 
Tuggar där det gör minst ont för dagen. Har inga tänder nere då de gick sönder och jag fick dra dem
Har framtänderna kvar bara där.
 
Jag äter passande nog frukost samtidigt som jag läser tråden. Jag tuggar på båda sidor, flyttar tuggan en- två gånger innan jag sväljer. Ingen sidoskillnad alls i munnen. Är tydligt högerhänt men vänsterfotad.
Samma här, flyttar fram och tillbaka. Högerhänt men anvönder vänster rätt mycket också.
 
Har innan den här tråden tänkt att de som bara tuggar på ena sidan har trasiga eller saknade tänder på den andra sidan, efter erfarenhet bland såna jag känner. Själv tuggar jag på båda samtidigt, och de gånger som jag haft något problem som inte hunnit åtgärdas har jag tyckt det varit jobbigt att bara tugga på ena sidan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp