Har du hört talas om EU? Frihandelsområde du vet :)

Du ska varken betala tull eller moms utan VAT ="moms" i UK
Jag betalar i alla fall ingen tull på mina lökar från Holland eller böcker från UK, men "billiga" böcker fråmn USA kan bli en dyr historia!
 
Hej!

Att köpa från ett EU-land fungerar precis som att handla på postorder i Sverige, förutom att du betalar den moms som gäller i landet där du köper varan.

Tänk dock på att det är rätt dyrt med frakt till och från England, så om inte sadeln passar kan det bli en dyr historia att beställa sadel därifrån.
 
Dessutom, om man som jag, är momsregistrerad, skall det inte ens tas ut någon moms(VAT) utan momsen blir bara en ren bokföringstransaktion ut/in.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har funderingar på att importera en häst från Norge till Sverige. Men hur fungerar tullen? Som jag fattat det skall man betala moms...
Svar
4
· Visningar
594
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Hrm. Jag blir inte riktigt klok när jag googlar om det är fritt att beställa varor från Norge, eller om man behöver betala moms...
Svar
2
· Visningar
318
Utrustning Tjo, är i behov av sadelgjorsspänneskydd, i brist på tillräckligt långa dressyrgjordar, men hittar ingenting i sverige som säljer dom...
Svar
6
· Visningar
420
Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp