Bukefalos 25 år!

Har du hört talas om EU? Frihandelsområde du vet :)

Du ska varken betala tull eller moms utan VAT ="moms" i UK
Jag betalar i alla fall ingen tull på mina lökar från Holland eller böcker från UK, men "billiga" böcker fråmn USA kan bli en dyr historia!

Hej!

Att köpa från ett EU-land fungerar precis som att handla på postorder i Sverige, förutom att du betalar den moms som gäller i landet där du köper varan.

Tänk dock på att det är rätt dyrt med frakt till och från England, så om inte sadeln passar kan det bli en dyr historia att beställa sadel därifrån.

M

Moniq

Dessutom, om man som jag, är momsregistrerad, skall det inte ens tas ut någon moms(VAT) utan momsen blir bara en ren bokföringstransaktion ut/in.

Liknande trådar

Ekonomi&Juridik Jag undrar om det är någon skillnad på vart ägaren bor? Hästen i fråga står i EU-land, men ägaren bor i Storbritannien, icke EU-land...
Svar
5
· Visningar
810
Utrustning Hejsan! Jag har nu äntligen köpt min första egna häst😍 Hon kommer hem till mig om kanske 2-3 veckor. Vill gärna fixa en sadel så snabbt...
Svar
7
· Visningar
389
Utrustning Googlade på det och hittade nästan inget, någon som sa att man i england använde ordet cob till hästar runt 150 cm, min ponny är ca 148...
Svar
8
· Visningar
883
Övr.Hund Att det antagligen finns rekordmånga insmugglade hundar i Sverige är det nog ingen tvekan om. Vi är nog många som kommer stöta på dem...
Svar
8
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvålpump
  • Vinterföräldrar 21/22
  • Vad gör vi? Del CXLI

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021 - del 2
  • Kattsnack #8