Tumme som "knäpper"

Texaz

Trådstartare
Har fler mornar vaknat nu med en tumme som liksom inte glider över i leden, utan istället knäpper den över. Ungefär som skåpdörrar när de stängs. Hoppas någon förstår vad jag menar:p
Är även öm i leden, men om jag böjer tummen några gånger så går det över.

Blir fundersam över vad det är och hittar inget riktigt bra svar när jag googlar, någon som varit med om det och kan förklara vad som händer? Kan jag göra något för att det ska gå över?
 
Har fler mornar vaknat nu med en tumme som liksom inte glider över i leden, utan istället knäpper den över. Ungefär som skåpdörrar när de stängs. Hoppas någon förstår vad jag menar:p
Är även öm i leden, men om jag böjer tummen några gånger så går det över.

Blir fundersam över vad det är och hittar inget riktigt bra svar när jag googlar, någon som varit med om det och kan förklara vad som händer? Kan jag göra något för att det ska gå över?
Har du läst om triggerfinger? 1177 har lite info om det.
 
Jag har en fotknöl som gör så. När jag går hör man hur det knorkar varje steg, för att plötsligt sluta .
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 348
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 800
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·
Hemmet Igår låg jag i godan ro på soffan och tittade på "På Spåret" när det plötsligt började lukta rök. Jag trodde att jag inbillade mig...
2
Svar
26
· Visningar
2 776
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp