Tumör i livmoder/juver

Apollo

Trådstartare
Jag skulle bara vaccinera min 10-åriga tik och då upptäckte de en knöl i livmodern. Misstänkt även runt nått juver. Gick chockad därifrån. Idag ska vi röntga och ta blodprov. Då vi och hon har kämpat med hennes allergier för att hålla dom i schack och med tanken på hennes ålder så har jag bestämt att inte utsätta henne för en operation. Då får jag heller inte reda på om det är en godartad eller elakartad tumör vad jag förstod. Då de måste plocka ut allt för att ta reda på det.
Om jag inte opererar är det slut då? Vad kan jag vänta mig?
 
Vi tog prover på russelns juverknöl utan sedering eller komplikationer. Ett nålstick bara. Den visade sig vara ofarlig.. Men de har alltså hittat någonting utöver detta på din hund? Såg de någonting i livmodern vid röntgen?
 
De kände en knöl i det området. Antar att idag får jag veta mer genom röntgen, hoppas jag.
Jag har då aldrig varit med om att de gjort en sådan omfattande bukpalpering i samband med en vaccination att de skulle kunna upptäcka en knöl i livmodern. Är det ens möjligt att känna sådant öht....?
Gällande juvertumörer på en gammal tik så är i alla fall min erfarenhet att de växer långsamt och vanligen inte hinner ställa till med några problem innan tiken dör av andra orsaker.
 
Gällande juvertumörer på en gammal tik så är i alla fall min erfarenhet att de växer långsamt och vanligen inte hinner ställa till med några problem innan tiken dör av andra orsaker.
Min erfarenhet av juvertumörer på tik i 10-årsåldern är att det kan gå fort om de är maligna. Vore det min tik skulle kolla upp vad det är för tumörer.
 
Jag har då aldrig varit med om att de gjort en sådan omfattande bukpalpering i samband med en vaccination att de skulle kunna upptäcka en knöl i livmodern. Är det ens möjligt att känna sådant öht....?
Gällande juvertumörer på en gammal tik så är i alla fall min erfarenhet att de växer långsamt och vanligen inte hinner ställa till med några problem innan tiken dör av andra orsaker.
Det var juvertumörer, jag som missförstått.
 
Min erfarenhet av juvertumörer på tik i 10-årsåldern är att det kan gå fort om de är maligna. Vore det min tik skulle kolla upp vad det är för tumörer.
Vi har tagit blodprov för att kolla om hon klarar narkos. får ta ställning då.
 
Vi tog prover på russelns juverknöl utan sedering eller komplikationer. Ett nålstick bara. Den visade sig vara ofarlig.. Men de har alltså hittat någonting utöver detta på din hund? Såg de någonting i livmodern vid röntgen?
Det var juvertumörer. Jag som missförstått. Nu är de små ärtor.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 171
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej, Jag har en tik på nyss fyllda åtta år. I vintras tog hon bort två små juvertumörer och nu i somras en till. Endast tumörerna togs...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 166
Senast: Zazu
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 667
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp