Ray

Trådstartare
Imorgon måndag blir det veterinär. Men tills dess...
Vår gamla hund opererade en fettknuta? För 2 månader sedan. Han hade haft den i flera år men plötsligt växte den och blev knytnävsstor. Vi obducerade inte utan tog bort den och hoppades att den inte var något elakartat... Vet sa att det fanns fler små knutor men de såg ok ut just då och det är vanligt med fettknölar på den typen av hund.
Sen kom en liten hälta på höger fram och vi har klämt och känt men inget hittat. Idag så såg jag något i pälsen i armbågsvecket och när jag känner efter är det en jättestor knöl. Som är omringad av fler mindre knölar.
Den har liksom växt på vadå- någon vecka max? Vi torkar med handduk flera gånger om dagen och inte sett något innan...

Kan detta vara annat än snabbväxande tumörer?:cry::cry:
 
Min hund (12 år) har massor med såna knölar, och enligt vet är de fettknölar. Han har bl.a. en i varje armhåla. stor som en knytnäve. Men de har kommit successivt, inte plötsligt. Kan inte vet ta ett prov från knölen och se vad det är?
 
Min hund (12 år) har massor med såna knölar, och enligt vet är de fettknölar. Han har bl.a. en i varje armhåla. stor som en knytnäve. Men de har kommit successivt, inte plötsligt. Kan inte vet ta ett prov från knölen och se vad det är?
Den de tog bort var för hård för att kunna provta innan operation. Helt förbenad.
Dessa har växt väldigt fort och hunden är påverkad och inte alls sitt vanliga stimmiga jag. Han är 13 så lite påverkar väl åldern.

Men jag hoppas ju att de ska säga så...
 
Den de tog bort var för hård för att kunna provta innan operation. Helt förbenad.
Dessa har växt väldigt fort och hunden är påverkad och inte alls sitt vanliga stimmiga jag. Han är 13 så lite påverkar väl åldern.

Men jag hoppas ju att de ska säga så...

En förbenad knöl är ingen fettknöl. Fettknölar är mjuka och består bara av fettvävnad. I alla fall de godartade. Stor skillnad mot knölar som är hårda. Du bör absolut söka veterinär.
 
En förbenad knöl är ingen fettknöl. Fettknölar är mjuka och består bara av fettvävnad. I alla fall de godartade. Stor skillnad mot knölar som är hårda. Du bör absolut söka veterinär.
Ja vi har tid idag. Tycker det är sämre från igår till och med.
 
Tyvärr fick fina hunden somna in. Knölar som växer fort och mycket och är hårda är inte bra. Det var ju bara två månader sedan vi opererade den första knuten och då fanns inte denna alls.
Man kunde provat med smärtstillande och se om han mått bra då men det kändes bara som att skjuta det oundvikliga framför sig.
:cry:
 
Tyvärr fick fina hunden somna in. Knölar som växer fort och mycket och är hårda är inte bra. Det var ju bara två månader sedan vi opererade den första knuten och då fanns inte denna alls.
Man kunde provat med smärtstillande och se om han mått bra då men det kändes bara som att skjuta det oundvikliga framför sig.
:cry:
Beklagar sorgen :heart
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Tyvärr fick fina hunden somna in. Knölar som växer fort och mycket och är hårda är inte bra. Det var ju bara två månader sedan vi opererade den första knuten och då fanns inte denna alls.
Man kunde provat med smärtstillande och se om han mått bra då men det kändes bara som att skjuta det oundvikliga framför sig.
:cry:
:heart Beklagar:cry:
 
  • Gilla
Reactions: Ray

Liknande trådar

Hundhälsa Var till veterinären igår, främst p.g.a. annat problem men vi provtog också en liten vårtliknande utväxt på insidan av min hunds ena...
Svar
14
· Visningar
2 662
Senast: Takire
·
Hundhälsa Min tik har en juvertumör som jag upptäckte i mitten av november. Bestämde mig direkt att INTE operera, hon har haft en del grejer...
Svar
10
· Visningar
6 390
Senast: vallhund
·
J
Övr. Hund Ngn som har erfarenhet av att låta ta bort utväxter, tumörer, fettknutor el liknande på hund? Tas de bort med lokalbedövning eller...
Svar
12
· Visningar
6 537
Senast: escodobe
·
E
Övr. Hund Det är något som är väldigt fel med våran lilla vovve här hemma. Allt började i går kväll, hon verkade lite loj och var inte sitt...
Svar
12
· Visningar
1 284
Senast: eiwo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp