Tunn efter operation

cello

Trådstartare
Min häst opererade bort ena äggstocken för två veckor sedan (tumör). Redan innan operationen var hon lite tunn, väldigt tunn för att vara sommar och henne (extremt lättfödd som blir smocktjock efter en vecka på bete).

Undrar först och främst om tumören i sig kan ha påverkat hennes hull/ämnesomsättning? Det känns ju logiskt, men veterinären sa att det inte direkt var ett typiskt symtom på äggstockstumör.
Och sen hur mycket energi läkningen tar? Trots fri tillgång på hö är hon fortfarande tunn och hon är en häst som annars absolut inte kan äta mer än minimibehovet.

Egentligen gör det mig inget att hon är tunn, mer än att jag undrar vad det beror på. Och om hon behöver mer näring för återhämtningen? Pigg och glad och såret har läkt väldigt fint (ska på återbesök för UL om 6 veckor).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 634
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Hästvård Var hos veterinär igår med rejält halt häst (ej min, hyr henne deltid av ridskolan) och det visade sig vara svårt att få nån rätsida på...
Svar
8
· Visningar
2 025
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Min 8-åriga stabyhountik har fått juvertumörer, och jag funderar på hur jag ska göra med operation. Hon har fem knölar på ena sidan och...
Svar
19
· Visningar
7 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp