Tunnare innetäcke med bogveck?

Lotus

Trådstartare
Har letat hos flera av de vanligaste försäljarna av hästprodukter efter ett lite tunnare innetäcke med bogveck - och hittar inget! Alla inomhustäcken som har bogveck är termotäcken och det tycker jag är för varmt nu.

Tar tacksamt emot tips om var jag hittar ett sådant täcke i hyfsad prisklass, och undrar samtidigt om det verkligen bara är jag som vill ha bogveck på alla mina täcken???

Vad tycker ni andra - sitter era täcken i ull, fleece osv där de ska? Mina stramar över bogen efter ett tag och det verkar inte så skönt.
 
Granngården hade ett bomullstäcke med bogveck för nåt år sedan. Var rätt okej faktikst.

Annars finns www.exklusiv.nu, mycket bra och billiga grejer! Du kan specialsy både täcken och schabrak.

Jag vill inte ha bogveck, hellre halsveck (kolla på exklisiv så ser du). Tycker att sömmarna runt själva bogvecket skaver ibland, men det slipper man med halsvecken.
 
varför ska man lassa ¨på hästen en jävla massa täcken i onödan.. kan slå vad om att din häst skulle tycka att det var mycket bättre att inte ha täcke på sig täcke hela tiden.. :( :confused: :crazy:

Måste ju vara som att ha en mössa på sig dygnet om, varmt, kliande och dåligt för huden.. El kanske dubbla mössor för hästen har ju först sin päls och sen täcket..
 
vad vet du om vad hon gör med sin häst? Håll dina tråkiga åsikter för dig själv :mad:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: iNTOHiMO
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 179
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
2 857
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp