Tunnt bommullstäcke, vad har man det till?

domino

Trådstartare
:o Hittade ett sådant, lite hårdare variant av Shires i gömmorna men vad har det för funktion egentligen? När använder man dom? Vet att jag hade det ett tag om natten på pållen när de bytte från spån till torv i det stallet... :D

Onödigt inköp kanske? :angel:

Sv: Tunnt bommullstäcke, vad har man det till?

Typ som transport täcke om sommaren.... eftersom bomull verkar kylande/avsvalnande i viss mån. eller stalltäcke om sommaren, om hästen har täcke även då....

Jag använder det mest när jag bara behöver något för att hästen ska hålla sig ren inför t ex en tävling.

Brukar ha det på sommaren, i stallet o även ute. Skyddar mot insekter, damm och solen. Men jag har väldigt tunna bomullstäcken, ej den tjocka modellen.

Ok, tack för svaren. Då vet jag nu :D Vad brukar de ligga i för pris? 2:a handsvärde?

Jag tror att mina bomullstäcken kostade runt 300, så andrahansvärdet lär inte vara så mkt.... För lite för att jag skulle orka besvära mig med att sälja det.. :p Du får ju säkert behov av det nån gång?

Jag får lägga ut det på Tradera sen med resten av grejerna. Ska ju sälja hästen och kommer inte köpa ny efter det. OM det blir häst igen i framtiden blir det en som är hos min morbror och han går utan täcken :D

Har använt mitt vid tävlingar när det inte är vinter å så är det bra som reserv om det händer något med innetcäet eftersom att det blir bra kallt här ibland på vintrarna.

På ridsportshopen kostar ett nytt bomullstäcke från Shires från 215:-
Du kanske kan få runt en hundralapp för det om det är helt och ok skick?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 818
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 967
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 985
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 209
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka