Tunt hår som bara blir tunnare

Hårbottenmassage kan hjälpa lite (åtminstone inte skada), och är ju ganska enkelt att göra själv. Ökad blodcirkulation kan få fart på hårsäckarna :)
 
Jag lossade mängder av hår tidigare, var jobbigast i duschen eftersom det fastnade så mycket hår i händerna:yuck:. Förutom att det blev väldigt tunt och att man såg igenom tydligt till hårbotten vid min virvel.

Min fundering är om du använder vanligt schampo oavsett om du köper det i butik eller hos frisör?
Det var boven för mig. Dessa silikoner och sulfater som finns i vanligt schampo kvävde mina hårsäckar.
Detta förstod jag kunde vara orsaken efter att ha googlat runt lite och tyckte det var värt att testa.
Idag kör jag ekologiskt schampo utan dåliga parabener, helt utan silikoner och sulfater. Mitt hår har blivit bra mycket tjockare sedan dess. Så det kan vara boven för dig också. Men även något annat såklart. Men brukat din hårbotten kännas allt mellan fet, torr, mjällig och klia?

Sedan är det i och för sig inte bara att byta för dessa schampon får inte bort silikonerna etc från håret som redan är där. Jag körde med äppelcidervinäger i håret vid bytet för att detoxa och kör det ibland nu också. Schampo vill jag inte ge tips på, för det är så olika vilket man gillar. Mitt hår fungerar inte för märkena Näva eller Brun i alla fall.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 475
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp