Tur att jag red

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har det varit "en sån där dag" och jag hade funderingar på att ställa in ridningen och istället be den andra tjejen i stallet att motionera fröken frieser. Men sen tänkte jag att "äsch, jag åker till stallet ändå och rider, det borde jag väl palla". När jag kom dit regnade det och det var kyligt. Jippi? Nä, inte riktigt.

Det finns nästan inga backar i omgivningen runt stallet men på en liten stig nära stallet, finns det lite backar åt båda hållen. Där kan man i princip bara rida fram och tillbaka för man kommer egentligen ingenstans via den stigen. Jag har döpt den till Mjölkkannestigen eftersom det står två mjölkkannor vid ena änden av den.

Fröken var pigg och glad idag och hon fick trava och galoppera uppför backarna ett antal gånger. Hon kändes väldigt positiv och framåt men hade inga större problem att hålla sig i skinnet. Det var bara vid ett tillfälle hon blev lite stark. Vid sista galoppen uppstod dock en liten glädjeyttring och hon lättade baktill. Det är första gången hon gjort något som kan liknas vid ett bocksprång, men det var så mjukt och fint att det bara kändes som ett litet "whii" i magen :D .

Jag brukar rida med lite olika bett på henne och idag hade jag valt det mildare bettet, ett rakt tränsbett, och det kändes riktigt bra att hon lyssnade så fint på det. Tidigare har hon kunnat bli något stark med det bettet och idag var det faktiskt första gången jag galopperade med det. Dessutom blev det både höger och vänster galopp. Den vänstra har strulat lite tidigare. Så jag är jättenöjd över dagens tur :D .

Hon var som rena vitaminpillret idag och jag är glad att jag faktiskt red trots det magsura läget innan. Nu är jag helt klart på bättre humör än tidigare idag.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: MiniLi
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444
L
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 595
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår så var mamma och pappa och min valp här ❤️ Och det gick faktist ganska bra och valpen och M kom mycket mera överens denhär gången...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp