Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag kom till ridskolan idag stod det två hästar uppskrivna på mig. Det var skäckponnyn och andalusiern. Jag fick välja vilken jag ville rida. Kruxet var att den fina vita inte fick delta i alla övningar. Vi skulle nämligen ha markarbete med små skutt och hon får inte skutta alls eftersom hon varit senskadad. Men jag valde henne ändå. Hon är så jäkla kul att rida så det kändes ändå värt att ta henne, istället för att genomlida lektionen på skäcken.

En knapp halvtimme före lektionen var det en i gruppen som dök upp och sa att hon inte skulle rida. Hon var nämligen förkyld. Tidigare på dagen hade hon trott att det skulle gå bra att rida men sedan insåg hon att det skulle inte gå alls. Hon var uppskriven på tinkern, men eftersom hon inte skulle rida så fick jag byta till fina fläckfröken :D Yes!

Vi hade väldigt mycket galopparbete idag och jag är verkligen glad att jag inte satt på skäckponnyn. Då hade jag nog gett upp efter halva lektionen. Nu hade jag kul hela lektionen i stället :) . Tänk vilken skillnad det kan vara beroende på vilken häst man rider. Idag kändes det som om vi också åter börjat kommunicera bättre.

Så idag är jag jättenöjd! Nu har jag bara en lektion kvar och det känns egentligen tråkigt att sluta rida där. Men nu är ju situationen med hästarna som den är och det var ju bara tur idag att jag inte hamnade på ponnyn eller på den vita som inte fick skutta.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag hade jag en tid hos tandläkaren, så jag tyckte lite synd om mig som skulle dit så jag tröstshoppade en ridlektion på ridskolan där...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det blev ett pass på banan med den vita ponnyn idag. Han var förhållandevis pigg idag. I alla fall med hans mått mätt. Jag hade...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ska snart åka en sväng till Stockholm igen, så då blir det några dagar utan häst. Att åka till Stockholm ger ju lite variation i...
Svar
17
· Visningar
2 016
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp