Turist i Skåne!

tornblomma

Trådstartare
Funderar på att åka till Skåne några dagar i slutet av augusti. Gillar historia, gamla hus, god mat och vin. Ge mig tips på tex fina lantliga utflyktsmål, vandrarhem, restauranger osv. Obs är ganska ”bekväm” (🙄) av mig så sportiga grejer går bort 😅 Ev kan jag tänka mig att cykla i stillsam takt
 
Funderar på att åka till Skåne några dagar i slutet av augusti. Gillar historia, gamla hus, god mat och vin. Ge mig tips på tex fina lantliga utflyktsmål, vandrarhem, restauranger osv. Obs är ganska ”bekväm” (🙄) av mig så sportiga grejer går bort 😅 Ev kan jag tänka mig att cykla i stillsam takt
Strandbaren utanför Falsterbo har Sveriges godaste räkmacka! (Och där tog mina skåne-tips slut. :angel: )
 
Funderar på att åka till Skåne några dagar i slutet av augusti. Gillar historia, gamla hus, god mat och vin. Ge mig tips på tex fina lantliga utflyktsmål, vandrarhem, restauranger osv. Obs är ganska ”bekväm” (🙄) av mig så sportiga grejer går bort 😅 Ev kan jag tänka mig att cykla i stillsam takt
Undvik Österlen på sommaren, tycker jag, om du inte vill få ett hysteriskt sammanbrott över trängsel och bilköer.... :wtf:
 
Funderar på att åka till Skåne några dagar i slutet av augusti. Gillar historia, gamla hus, god mat och vin. Ge mig tips på tex fina lantliga utflyktsmål, vandrarhem, restauranger osv. Obs är ganska ”bekväm” (🙄) av mig så sportiga grejer går bort 😅 Ev kan jag tänka mig att cykla i stillsam takt
Sjöbacka b&b utanför Skillinge är mitt tips om man vill åt Österlenhållet.
 
Tack för tips! Antecknar och ska kolla upp. Var senast i Skåne när jag var typ 10 år eller liknande 😅

@Lovisaleonora gärna Buketräff om ngn känner för det!

Jag tänker nog främst lantligt men har troligen en romantiserad syn på detta men är öppen för alla tips! :D
 
Tänker du lantligt boende? Annars tycker jag Lund är sådär småputtrigt gulligt med rosor och gränder och historiens vingslag att jag vågar rekommendera.

Ja tänkte nog det men är öppen för förslag! Hur är Ystad?
Min farmors syster bodde i Ystad och jag hälsade på henne när jag var liten. Minns tyvärr mest att jag tyckte att hon var excentriskt snygg och cool, hade rött hår, kedjerökte och drack massa rödvin samt hade marsvin som fick löst hemma… sådär bra recension av staden såhär 30 år senare 😅 :rofl:
 
Som lundensare säger jag såklart Lund! Går du vilse kan jag komma och rädda dig ;)
Är även på buketräff, om man vill hångla med en dobermann kan man få det med! 😂
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp