Bukefalos 28 år!

Turista i Stockholm med tonåringar?

Krans

Trådstartare
Funderar på en minisemester i Stockholm med tonåringarna i familjen.Dom är noll i intresserade av historiska museum osv men finns det andra kuliga saker? Inne-aktiviteter önskas då det är aktuellt nu i feb.
 
Funderar på en minisemester i Stockholm med tonåringarna i familjen.Dom är noll i intresserade av historiska museum osv men finns det andra kuliga saker? Inne-aktiviteter önskas då det är aktuellt nu i feb.
Tekniska museet har en robotutställning nu, om det kan vara nåt som intresserar dem? Annars behövs det nog lite information om vad de är intresserade av för att kunna ge lite tips, bara tonåringar säger ju inte så mycket. :)
 
Funderar på en minisemester i Stockholm med tonåringarna i familjen.Dom är noll i intresserade av historiska museum osv men finns det andra kuliga saker? Inne-aktiviteter önskas då det är aktuellt nu i feb.
Sci Fi bokhandeln i Gamla stan? Även om man hatar böcker så har de ganska mycket grejs som är speciellt, från små japanska strumpor med alla tår till Harry Potter prylar eller Game of Thrones saker. Antagligen ett av de bättre utbuden på udda DVD också och brädspel. (har övervåning).

(Haken är väl att om man inte gillar historiska museer brukar man inte gilla sådant grejs heller, så jag håller med om att nämna vad de faktiskt gillar kan vara en idé. Det finns säker ngt fotbollsgrejs någonstans eller om man älskar smink och kläder så Mall of Scandinavia, Åhlens i Stockholm är annorlunda än Åhléns i allmänhet (dvs mycket bättre) har jag fått uppfattning om och NK.)
 
Mall of Scandinavia och ett besök på biografen där kanske kan vara något. Där finns en IMAX-bio och även VIP-salong med reclinerfotöljer och man får ta mat och dryck med under bion från restaurangen.

Escape rooms finns flera stycken, Bounce eller liknande studsmatteställen, Laserdome, Disco-bowling.

Finns flera ställen där man kan spela biljard och liknande men vet inte hur det ser ut med åldersgräns på sådana ställen eftersom många serverar alkohol också.
 

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 019
Senast: Bulldoozer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 502
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 687
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 879
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp