Turtle top bett

Jag har det till min madame. Det är ett av två bett hon tycker om och hon snuttar gärna på det när jag ska tränsa av. 😊 Funkar super på henne. Hon är väldigt fipplig med munnen och tungan, så det funkar bra med ett bett som låser sig när hon pressar det uppåt. Raka bett hatar hon. Det enda andra som accepteras, förutom turtle top, är ett tredelat lock-up från Bombers.
 
Är det ngt speciellt med dom utöver platt mittdel?
Tycker inte att det ser så mycket annorlunda ut som mitt sprenger dynamic.

Min fux tyckte mycket om lockup bett och jag tycker lika mycket om dom ^_^, hon gick dock inte ens att styra på raka bett :o.
 
Är det ngt speciellt med dom utöver platt mittdel?
Tycker inte att det ser så mycket annorlunda ut som mitt sprenger dynamic.

Min fux tyckte mycket om lockup bett och jag tycker lika mycket om dom ^_^, hon gick dock inte ens att styra på raka bett :o.

De låser sig i ett annat läge än vanliga lock-up. Vanliga lock-up låser sig ju när du försöker vika det mot dig, eller hur jag ska förklara det. Detta låser sig istället när du försöker tycka ihop det uppåt eller ifrån dig. Ska se om jag kommer ihåg att ta en bild imorgon, så kanske min förklaring blir lite bättre 😳😊
 
Jag har både ett turtle top o ett turtle tactio. Rider enbart på turtle topbettet. Har haft massa olika bett men detta trivs hon super på.👍🏻
 
Jag har både ett turtle top o ett turtle tactio. Rider enbart på turtle topbettet. Har haft massa olika bett men detta trivs hon super på.👍🏻
Provar ett just nu som hon verkar trivas ganska bra på, trots att hon inte alls gillar rörliga ringar i vanliga fall. Dock är det lite för långt. I normalfallet går hon på ett tredelat med fasta ringar, 11,5 cm. Hur skulle du tänka om storlek? XS eller S?
 
Jag har inte Turtle Top utan Turtle Tactio på min dam. Hon har hatat många bett genom åren och det här är det enda hon numera accepterar. Det är enligt alla regler för långt men för mig är det viktiga att hon trivs.
Jag tittade på Turtle Top men skippade det då jag tyckte det såg ut att vara högre i munnen och hon har en liten mun annars hade jag i första hand valt det istället.
 
Provar ett just nu som hon verkar trivas ganska bra på, trots att hon inte alls gillar rörliga ringar i vanliga fall. Dock är det lite för långt. I normalfallet går hon på ett tredelat med fasta ringar, 11,5 cm. Hur skulle du tänka om storlek? XS eller S?
Skulle ta ett S. Det är 11.8 o borde passa. Jag har köpt mina i England. 500-600 kronor billigare.
 
Vad är det för material i bettet ?
”Neue Schules bett är tillverkade av det patenterade materialet NS Salox Gold. Salox gold har fördelen att bettet värms upp väldigt fort i hästens mun. Materialet är mjukt och trevligt i hästens mun och motverkar att tänderna slits.”
 
”Neue Schules bett är tillverkade av det patenterade materialet NS Salox Gold. Salox gold har fördelen att bettet värms upp väldigt fort i hästens mun. Materialet är mjukt och trevligt i hästens mun och motverkar att tänderna slits.”


Tack för svaret ❣️

Har ju en häst som inte tål rostfria bett6 🙄😥
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 451
Senast: Badger
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: sweep
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
656
Senast: Sebastian
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 032
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp