Bukefalos 28 år!

Tusen frågor

L

lyckorna

Jag och 2 kompisar har tänkt oss att starta våran första
Distans ritt den 8 maj, (kinnekulleritten) PP30.
Vi har lite frågor som säkert någon av er kan svara på.
Först undrar vi över startmomentet.
Man kan ju välja om man vill starta i grupp eller enskilt.
Om man väljer att starta i grupp hur många brukar det röra sig om då ? Kan vi få starta i en liten grupp bara vi tre ?

Och om jag fattar det rätt så är det ingen vet .grind på PP30, men det är väl lämpligt att ta drick paus någon stans på vägen eller ??
Och vad betyder pliktport??
Annars så tror jag nog att det löser sig på plats, jag hoppas att det finns folk att fråga om man är nybörjare.
Det kommer säkert fler frågor efter hand !
Det skall bli sååå kul :bow:
//Maria
 
Vad gäller starten så får ni säkert starta i en grupp bara ni tre. Eftersom att ni får välja grupp eller enskilt.

Nej, på PP brukar det ej vara vet. grind. Då rider man i regel bara första slingan och går i mål då dom övriga klasserna går in i grinden där.
Om ni har medhjälpare med er, så bestäm typ efter halv banan där ni kan träffa dom. Alltid gott med lite dricka både till sig själv o häst.

Pliktport betyder att man har anmälningsplikt där. Dvs det kommer sitta någon där och pricka av er(erat nummer) så dom ser att ni passerat.

Lycka till. :bump: :bump:
 
När brukar man starta ?
Hoppas att det inte är alldeles för tidigt på morgonen!
Det tar ju några timmar att åka dit !

Ja jag tänkte att våra hinknissar skall få äran att leverera dricka,,
Vet du hur starten ser ut på Kinnekulleritten ?
Det är mest starten jag är nervös för.

/Maria
 
Tyvärr känner jag inte till Kinnekulleritten alls, kanske nån annan här som gör det?
Ni kommer ant att få ett Ryttarmeddelande nån vecka innan o där brukar det stå vilken tid starten är. Om det inte står i proposionen?
Dom CR jag startat har vi startat runt 10 tiden. Är oftast bara dom längre klasserna som startar tidigare än så.
 
Nu var det några år sedan jag var på Kinnekulle. Men då startade man nerifrån kalkbrottet och gick igenom en slags staketöppning (mur tror jag). Det får bara plats något enstaka ekipage att gå igenom åt gången. T.o.m. tävlingsklassen startade då med några minuters mellanrum, så om du och dina kompisar startar ihop så behöver du inte oroa dig för någon stress. Det är gott om plats att värma upp nere i kalkbrottet och man behöver inte trängas på en ridbana, bland upphetsade hästar. Sedan är det en liten bit att rida bort till start. Efter start rider man genom kalkbrottet förbi en lite sjö, vill jag minnas. Jättefint och sedan en klättring ur kalkbrottet. Banan är rätt så tuff vad det gäller backar, så träna det. Starten behöver du ej oroa dig för.
Hälsning Maja
 
Det låter ju bra !
Nu slipper man att börja med en upphetsad häst.

/Maria
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 906
Senast: Pilot
·
Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
3 737
Senast: Shaggy
·
Fälttävlan Ska starta vår första fälttävlan 5 maj i tranemo, debutant. Har några frågor jag gärna vill ha svar på som jag inte riktigt har klart...
Svar
17
· Visningar
2 891
Senast: Undret
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 433
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp