Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Tusen frågor...

L

LeGrandé

Undrar vad det kostar att plocka ut sin B-tränarlicens och ifall den håller ett kalenderår eller ett år från det man betalar den?

Tänkte också på hur lång tid det tar att få den?

Och en sista, får man kvala för monté i "montékval" eller måste man fortfarande "sulkykvala"?

A

acrazyone

Sv: Tusen frågor...

B-tränarlicensen kostar 1750 kr per kalenderår. (är inkl försäkring) TROR dock att den är billigare om man löser ut den mitt på året, men är ej säker..

Man går en kurs på sin hemmabana, kommer ej ihåg hur många gånger det var. Men det är olika teori delar man går igenom först och så ska man visa att man kan sela och värma en häst på bana. Tog för mig 1-2 månader ungefär. Men är nog olika på hur noga banorna är.

Man kvalar i montékval...

Hoppas du blivit lite klokare....=)

Sv: Tusen frågor...

acrazyone skrev:
TROR dock att den är billigare om man löser ut den mitt på året, men är ej säker..

Löser du ut licensen nov/dec så innefattar den även nästa kalenderår, men även där kan det finnas undantag, beroende på hur snälla banorna är

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5533 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
535
Ekonomi&Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
1 286
Kropp&Själ Jag vet att jag inte kan få säkra svar här, men kanske någon hint iaf. Fick en smäll mot huvudet i måndags (häst som stegrade och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 116
Avel Hoppas jag lagt detta på rätt ställe, annars får den flyttas... Jag har en undran om någon vet om ifall ni vet en häst som har en färg...
Svar
13
· Visningar
1 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kai Ken
  • Valp 2021

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?