Tusen frågor...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare LeGrandé
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 871
L

LeGrandé

Undrar vad det kostar att plocka ut sin B-tränarlicens och ifall den håller ett kalenderår eller ett år från det man betalar den?

Tänkte också på hur lång tid det tar att få den?

Och en sista, får man kvala för monté i "montékval" eller måste man fortfarande "sulkykvala"?

Sv: Tusen frågor...

B-tränarlicensen kostar 1750 kr per kalenderår. (är inkl försäkring) TROR dock att den är billigare om man löser ut den mitt på året, men är ej säker..

Man går en kurs på sin hemmabana, kommer ej ihåg hur många gånger det var. Men det är olika teori delar man går igenom först och så ska man visa att man kan sela och värma en häst på bana. Tog för mig 1-2 månader ungefär. Men är nog olika på hur noga banorna är.

Man kvalar i montékval...

Hoppas du blivit lite klokare....=)

Sv: Tusen frågor...

acrazyone skrev:
TROR dock att den är billigare om man löser ut den mitt på året, men är ej säker..

Löser du ut licensen nov/dec så innefattar den även nästa kalenderår, men även där kan det finnas undantag, beroende på hur snälla banorna är

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
477
Senast: Freazer
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 112
Senast: ildiko
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
426
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka