Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Ett fullständigt vansinnigt agerande av bilföraren! *arg* Hur roligt hade det varit att ha liv på sitt samvete ifall någon av flickorna omkommit till följd av tutandet!?
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Jag blir så arg på bilister som beter sig så illa när dom passerar häst och ryttare. Tyvärr är det så många som inte tar hänsyn alls :(
När jag passerar ryttare saktar jag Alltid ner ordentligt.
För inte alla länge sedan mötte min kompis och jag med våra hästar en traktor som bara fräste förbi. Jag hann precis kasta mig av min unghäst och få ner honom i diket.
Varför kan inte en del förare ta hänsyn??
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Jag har jätteproblem med detta här hemmavid också! Särskilt sedan kommunen har byggt bort alla mina fina ridvägar med nåt stort j*vla bostadsområde! å dit flyttar folk från stan som vill "bo på landet" men inte f*n visar de nån hänsyn till folk o fä som redan bor här! :mad:

NÖTTER!
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Jag blir helt galen när jag läser sådant. Jag fattar inte varför många tycker så illa om att man rider på vägen. Hästar räknas som ett fordon. Jag ringde en polis en gång när jag höll på att bli påkörd. Och han sa till mig "Rid mitt i vägen, du får lov" Men visst det är en stor risk att rida mitt på vägen ..
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Jag har en trafiksäker häst och gör precis så, rider mitt på vägen alltså. Hittils har alla saktat ner och då flyttar vi på oss och bockar och tackar bilisten.

Gör för övrigt likadant när jag cyklar.
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Hoppas dom haffar idioten som gjorde det. Och att han får betala skadestånd :mad:
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Hon mår bra.
Har ont i en arm och lite i ryggen, men är iafl uppe på hästryggen igen :P
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Jag gör med så. Det är väl lika mycket min väg som alla j-kla bilisters, som dessutom kör för fort!! :mad:
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

vilken tur att hon mr bra iaf :)

idioter finns överallt, typiskt unga killar som måste spela tuffa!
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

idioter till bilförare.
Har själv varit med om samma sak men då var de ett pensionärspar som var ute o rastade sin nya bil. :mad:
Körde upp i rumpan på hästen som i princip gick i diket o lägger sej på tutan... jag såg ut såhär :eek:
Som tur är hade ja gammelhästen som var otroligt säker på bilar så han viftade inte ens på öronen utan fortsatte o skritta.
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

kl

Det finns en anledning till att jag har lärt min häst att både sparka bakut på komando och stegra!! mkt användbart i vissa trakter!!

jag rider oxå mitt på vägen om det är någon som inte visar hänsyn...
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

vad blir straffet om man gör som vi gjorde på K1 tro?

Med en MP-armbindel så lyder trafikanterna mycket bättre ju.
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Tutande bilister är tyvärr inte ovanligt!

För bara några dagar sedan var jag ute och red när en idiot körde upp bakom hästen och tutade och rusade med motorn (trots att de fanns massor av plats att köra om). Men min häst är tränad tornerspelhäst/stunthäst och kunde inte bry sig mindre. Så föraren fick lite snopet köra vidare och jag hade inga problem att se registreringsskylten eller ansiktet på föraren, så han kan vänta sig ett besök av polisen...

En bekant som tröttnade på att folk körde om för fort red med stenar i handen. Om någon gjorde en vansinnesomkörning skickade han en sten i bakrutan på bilen och stannade folk och bråkade påstod han att det var hästen som rivit upp stenarna när den skyggade för bilen...
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

En bekant som tröttnade på att folk körde om för fort red med stenar i handen. Om någon gjorde en vansinnesomkörning skickade han en sten i bakrutan på bilen och stannade folk och bråkade påstod han att det var hästen som rivit upp stenarna när den skyggade för bilen...

bra där!!! ska jag oxå börja med!!!


alltså när man pluggade körkortsteori var det 40frågor om rådjur å vilt, skulle det inte vara MER på sin plats att skriva en sida om HÄSTAR i trafiken...

ingen jävel kör väl förbi en älg i 70-90km/h???
eller tutar på ett barn som vinglar med en cykel i vägkanten?

min kompis häst har humör som ingen annan.. så red jag den å hon red sin andra, den jag red på lackade å var millimeter från att sula in en bakfot i bildörren när bilen susade förbi i 70, synd att hon inte träffade!! :D
 
Sv: Tutande bilist orsakade ridolycka i Tierp

Samma bekanta som kastar sten på vansinnesförare var ute och red när hästen tappade en sko. Han satt av och plockade upp skon och började gå hem med hästen för att slå på skon igen. Då kom en granne som tydligen alltid jävlas genom att susa förbi hästarna i hög hastighet och gärna tutar eller skriker åt ryttare. Då tog min kompis skon och slungade den i sidan på bilen när gubben tutade när han passerade. Tydligen polisanmälde gubben honom, men min kompis hävdade envist att hästen sparkat av sig skon när den skrämdes av tutan och det slutade med att gubben fick en utskällning av polisen, samt undervisning i hur man bör passera en häst. Efter det har han lugnat sig och tutar iaf inte på hästar längre även om han fortfarande kör väldigt fort.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Det var en helikopter som inspekterar elledningar som skrämde hästarna i Storvik. – Piloten tar hänsyn till om det är...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: Love_energy
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Den smittsamma hästsjukdomen kvarka härjar i Tierps ryttarklubbs stall utanför samhället. Tio hästar har eller har...
Svar
0
· Visningar
1 012
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Antalet djurförbud har mer än fördubblats i Gävleborg under de senaste tre åren. – Vi har fler fall av djurförbud för...
Svar
0
· Visningar
885
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Företrädare för Gävle Ryttarsällskap vill att kommunen fattar beslut om att sätta igång projektering inför att bygga...
Svar
1
· Visningar
786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp