gul_zebra

Trådstartare
Jag kan inte vara den enda här som får problem med tuttsvett, speciellt inte i den här värmen. Vad har ni för knep för att slippa svettas?
 
Nej du är inte ensam! Har inga superbra tips generellt men jag har funderar på om typ sånt som ska motverka skav i ljumskar/lår kan fungera (eller typ talk/sånt där bebispulver) :D
Men jag har inte tagit tag i att testa (än)
 
Jag svettas jättemycket under och mellan brösten men värst är det i vecket som blir på magen när jag sitter 😤😩.
 
Använder bambu-sport-bh nu när det är så varmt. Upplever att det blir mindre svettigt. På mitt jobb använder vi linnelappar och kroppspuder för att motverka skav som uppstår hud mot hud.
 
Inget tyvärr, men jag gillar mitt kontor med ac.
Annars väljer jag kläder så det inte ska synas, luftigt och bekvämt. Och emellanåt får jag spader och vill slita av mig bh:n.
 
Jag har provat barnpuder, funkar tills man svettat bort det. Då jag jobbar inom vården och en dag fick panik pga att det var rött, svullet och gjorde ont (pga att det ständigt är fuktigt under BH-randen) tog jag ett stort Mepilex skumförband (det som är lite ovalt), klippte itu det på mitten (då blev det två perfekt formade bitar) klistrade dom under brösten och nu ligger BH-kanten (bågen) på dom. Sedan dess är det torrt och bekvämt. Man kan återanvända dom fast dom klistras fast. Har haft mina ett par veckor nu och har sedan dess inga svettproblem och därför inga mer problem med att det blir rött och ont.
 
Använder bambu-sport-bh nu när det är så varmt. Upplever att det blir mindre svettigt. På mitt jobb använder vi linnelappar och kroppspuder för att motverka skav som uppstår hud mot hud.
Åh, visste inte ens att det fanns sport-bh i bambu. Måste kolla upp!
 
Jag svettas inte på/under/mellan brösten, bara om jag tränar men då svettas jag ju överallt.

Jag använder dock aldrig bh med bygel pga ärr i bröstvecken. Har sköna mjuka bh-ar, har för mig att när jag använde bh med bygel så svettades jag under brösten, men det har jag inte använt sen förra sommaren så minns inte exakt.

Så mjuk bh tycker jag hjälper. Inte sport-bh då utan en vanlig bh fast utan bygel.
 
Jag har väldig tuttsvett! Framförallt under men även lite mellan. Använder deodorant där, vet inte om det hjälper egentligen men det känns bra. Och så torkar jag med våtservetter då och då för att hålla det lite fräscht iallafall.
Angående bh så använder jag bara "toppar" och mjuka bhar som låtar tuttarna vara en bit ifrån varandra. Sport-bh, push-up och liknande orkar jag inte ens med i vanliga fall, och i sån här värme är det inte att tänka på.
 
Alltså jag får fan undertuttsvett även om jag går i bh. Skitstörigt. Men givetvis är det värre utan så jag drar på bhn trots att jag hellre släppt tuttarna fria :meh: Måste fan testa deo imorrn. Ska dock spendera hela dagen i vatten så kass dag för test kanske men vem bryr sig, jag ska bada så jag är glad!

Jag svettas jättemycket under och mellan brösten men värst är det i vecket som blir på magen när jag sitter 😤😩.
Då rekommenderar jag inte att odla hängmage, där kan vi snacka svett! :D
 
Välutprovad bygelbh som verkligen håller isär brösten och stöttar under så det inte blir någon kontakt hud/hud under brösten räcker för mig.
 

Liknande trådar

Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
857
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
658
Senast: Kakis
·
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 163
Senast: CaisaCax
·
Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
647
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp