Tv-fri november...och LCHF.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag utmanar mig själv just nu. Jag hade funderat länge på att ta en tv-fri månad. Och sen ville kollegan ha sällskap i sin LCHFtest. Så nu är det igång. Hittills går LCHF ok, en vecka utan problem. Tv däremot. Glömde totalt av det igår. Ska bli spännande o se om jag märker någon skillnad av att inte titta på tv.
 

Jag utmanar mig själv just nu. Jag hade funderat länge på att ta en tv-fri månad. Och sen ville kollegan ha sällskap i sin LCHFtest. Så nu är det igång. Hittills går LCHF ok, en vecka utan problem. Tv däremot. Glömde totalt av det igår. Ska bli spännande o se om jag märker någon skillnad av att inte titta på tv.

Efter att vi flyttade i april så har vi inte kopplat in tv:n. En befrielse. :)
 
Sen vi flyttade in i huset för 3,5 år sen så har vi inga tvkanaler. Så skönt! Ser dock lite Netflix, men jag slipper i alla fall reklam, det för mig galen.

Ja, det gör vi också! Och HBO. Men vi märker ändå stor skillnad i tittandet. Vi är ute längre om dagarna, fastnar inte framför tv och "slentriankollar". Nu ser vi ju serier, filmer och dokumentärer vi faktiskt vill se och har ett intresse av.
 
Sen min fjärrkontroll slutade funka tittar jag endast också på Netflix/Hbo. Tycker det är väldigt skönt :)
Slentrianglodde väldigt mycket förut.
 
Maken är ju inte med på tåget så Tv:n är ju på men jag fastnar ju inte i program. Han tittar sällan på något jag vill se...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 693
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min sjukskrivning går ut om en månad. Sen vet jag inte alls vad som händer. I september ska jag ju göra NP-utredningen. Vad det kommer...
Svar
0
· Visningar
855
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp