Askvind

Trådstartare
Är på jakt efter nya spel att spela på mitt ps4. Främst spel som inte är sexistiska, homofobiska, rasistiska mm.. Annars gillar det mesta. Nästan klar med HZD :heart (Ni får gärna varna för spel också, så jag vet :))
 
Vill du helst spela multiplayer eller single player? Jag verkligen älskar :love: Ark: Survival Evolved. Men på ps4 funkar det inte speciellt bra (*host*, inte alls..)om man kör multiplayer. Funkar kanske bättre om man skaffar egen server istället för att köra på official.
Annars vill jag tipsa om Monster Hunter: World och Destiny.
 
Vill du helst spela multiplayer eller single player?
Spelar mest själv så singleplayer, men ibland även multiplayer både lokalt och online men då endast med vänner så blir inte så ofta :)

Tack för bra förslag, ska lägga till dem på min lista! :D Kan förövrigt lägga till att jag älskar spel med fina vyer, som HZD.
 
Jag spelar Red Dead Redemption 2 just nu. Det är helt fantastiskt! Även om jag inte är något fan av skjutarspel är detta (och föregångaren) riktigt bra! Alla hästar man kan välja på väger upp för skjutandet :angel: Nä, men det finns tusen saker att göra mer än huvuduppdragen, otroligt bra grafik, intressanta karaktärer, m.m.

Jag har typ bara det, HZD och Monster Hunt (som jag inte testat) på mitt PS4 än så länge, men lyckades hitta några andra gamla favoriter som också ska finnas.

Witcher 3: Wild Hunt. Jag har det på PC och det är ett av de bättre spelen jag spelat.

The Elder Scrolls 5: Skyrim. Det är också ett bra fantasyspel!

Assassin's Creed. Black Flag är min personliga favorit. Fin grafik, bra karaktärer, mycket att göra/utforska. Sedan har jag inte spelat, men hört gott om, Odyssey.

Samtliga spel är open world-spel och har fina vyer. Det är så att jag ibland blir förvånad över hur vackert spelet är.
 
Senast ändrad:
Svårt att plocka nåt ur luften sådär. Vad har du spelat förutom (helt fantastiska) HZD? Vad har du testat men inte gillat? Är du ute efter stora AAA-upplevelser eller är korta små digitala titlar också intressanta?

Generella tips:

Dream Daddy: A Dad Dating Simulator
Slime Rancher
Flower
Journey
Subnautica
Spider-Man
inFAMOUS-spelen
Spyro Reignited Trilogy
Assassin's Creed Odyssey
Uncharted: The Lost Legacy
Ratchet & Clank
Divinity: Original Sin-spelen
Until Dawn
Little Nightmares
Tearaway Unfolded
Secret of Mana
Bioshock Collection

Sen finns det ju hundratals jättefina indiespel jag skulle kunna tipsa om men de är kanske lite mindre "generella", och jag skulle då gärna vilja veta vilken kategori av spel jag ska gräva i! :D

Edit: Undvek specifikt Witcher 3 och Red Dead 2 faktiskt. Witcherserien (som är en favorit för mig) handlar mycket om rasism och man får möta på en hel del sexism i det också. Det är sådant man slåss mot men det hindrar en ju inte från att få höra om det till höger och vänster. I fallet med Red Dead så är det ju Rockstar och vill man inte supporta spel med sexism och rasism i så ska man nog inte köpa Rockstarspel. :p
 
Svårt att plocka nåt ur luften sådär. Vad har du spelat förutom (helt fantastiska) HZD? Vad har du testat men inte gillat? Är du ute efter stora AAA-upplevelser eller är korta små digitala titlar också intressanta?

Jag har inte haft mitt ps4 så länge så inte spelat jätte mycket (mer än HZD :D) men har även Last of us, fallout 4 och Boderlands men inte riktigt kommit in i något av dem än. Har dock inte ogillat dem..I multiplayer spelar jag mest injustice2, FIFA och rocket leauge :D Oftast med mina tävlingsinriktade syskon. Sen har jag även ps+ så har spelat en del Steep de senaste dagarna.. så är väll lite allround. Är dock snål så köper alla spel när de är på rea. Så nysläppta spel kommer jag vänta med :) Det jag gillar med HZD förresten är att man kan röra sig fritt och bara vara om man vill. Jag älskade att rida runt och klättra upp på berg bara för att....
 
Edit: Undvek specifikt Witcher 3 och Red Dead 2 faktiskt. Witcherserien (som är en favorit för mig) handlar mycket om rasism och man får möta på en hel del sexism i det också. Det är sådant man slåss mot men det hindrar en ju inte från att få höra om det till höger och vänster. I fallet med Red Dead så är det ju Rockstar och vill man inte supporta spel med sexism och rasism i så ska man nog inte köpa Rockstarspel. :p

Ja alltså har hört jätte mycket bra om Witcher 3 men vad jag har sett av de känns de rätt sexistiskt med alla halvnakna kvinnor och ja... är inte sugen och sitta och störa mig hela tiden. Synd med Rd2... hört så gott om de, och de verkar så mysigt bara rida runt och utforska.. ugh...:mad:
 
Edit: Undvek specifikt Witcher 3 och Red Dead 2 faktiskt. Witcherserien (som är en favorit för mig) handlar mycket om rasism och man får möta på en hel del sexism i det också. Det är sådant man slåss mot men det hindrar en ju inte från att få höra om det till höger och vänster. I fallet med Red Dead så är det ju Rockstar och vill man inte supporta spel med sexism och rasism i så ska man nog inte köpa Rockstarspel. :p
Äsch, jag läste ju TS inlägg, men tappade fokus medan jag skrev mitt tydligen. Bra att du noterade det :up:
 
@Askvind Då lär ju Assassin's Creed Odyssey vara något för dig senare då, när det går ner i pris! :) Man spelar en supercool kvinna (att man kan välja att spela nån snubbe skiter vi i va?) och kan klättra omkring typ hur man vill! :D

Open world är ju uppenbarligen din genre då, och där finns det tyvärr få indiespel. Men du har ju annars spel som exempelvis Far Cry Primal som inte lär kosta så mycket numera. Gillar det lilla jag hunnit spela av det. (De numrerade Far Cry-spelen är lite mer "dudebro").
Dragon Age: Inquisition är lite halvöppet också. Kanske inte världens roligaste gameplay men de underbara karaktärerna väger upp det.
Batman: Arkham Knight kanske? Inte hunnit spela det själv men de tidigare delarna i serien är ju jättebra.

Angående Red Dead Redemption 2 så har jag också varit rätt irriterad. Gillade verkligen första spelet och tyckte tvåan verkade väldigt intressant. Men jag har inget gott att säga om studion. De anställda måste jobba alldeles för hårt/länge, männen i de ledande positionerna har rätt vidrig syn på ditten och datten och deras hanterande av PC-versioner av spelen är extremt undermålig. Men ju mer jag läser om hur trasigt och tradigt Red Dead 2 är desto mindre irriterad blir jag. Kan lätt skippa det när det finns så många andra bra spel idag. ;)
 
@Askvind Då lär ju Assassin's Creed Odyssey vara något för dig senare då, när det går ner i pris! :) Man spelar en supercool kvinna (att man kan välja att spela nån snubbe skiter vi i va?) och kan klättra omkring typ hur man vill! :D
;)

Ja! Det har jag kollat in men tyvärr lite dyrt just nu.. För övrigt tackar jag för alla tips jag fått, tar gärna emot mer indiespels tips även om de inte är openworld. Gärna mindre spel som inte är så dyra :)
 
@Askvind
Angående Red Dead Redemption 2 så har jag också varit rätt irriterad. Gillade verkligen första spelet och tyckte tvåan verkade väldigt intressant. Men jag har inget gott att säga om studion. De anställda måste jobba alldeles för hårt/länge, männen i de ledande positionerna har rätt vidrig syn på ditten och datten och deras hanterande av PC-versioner av spelen är extremt undermålig. Men ju mer jag läser om hur trasigt och tradigt Red Dead 2 är desto mindre irriterad blir jag. Kan lätt skippa det när det finns så många andra bra spel idag. ;)

Har faktiskt mest varit sugen på det för jag har hört att man kan klappa hundar...:o:o:o Synd att de ska vara sån skit bakom de bara :mad:
 
Jag personligen gillar Assassin’s Creed serien, finns många spel. Absoluta favoriten är AC2, där tycker jag storyn är riktigt bra och man dras med i spelet.
Har även spelat AC3 och det första de släppte.
Är lite nyfiken på Origins och Syndicate, men ej kommit dit än. Väntar på att de ska gå ner i pris lite till.:angel:

Annars beror det helt på vad för slags spel man gillar. :p
 
Av de jag redan sagt så skulle jag vilja peka lite extra på Journey. Billigt just nu (45 kronor på rean som pågår en knapp vecka till) och anses vara ett av de bästa PSN-spelen (vilket jag skriver under på). Vackra vyer har det också!
Ett annat jag nämnt som kostar ingenting just nu är Dragon Age: Inquisition. Hade ingen aning om att det såldes för 45 spänn!

Andra tips på spel runt eller under hundringen utöver sådant jag redan nämnt är The Long Dark, Inside, Okami (gud så billigt! :eek::love:) och The Banner Saga-spelen. Sen kommer jag inte på så mycket mer bara sådär.

Sony har mycket ofta reor på PSN så det går att köpa riktigt billiga digitala spel på PS4 i tid och otid. Väl värt att vänta på att sådant man vill ha ska gå ner i pris för det kommer nästan alltid ske innan man tror det. :D
 
Spelar mest själv så singleplayer, men ibland även multiplayer både lokalt och online men då endast med vänner så blir inte så ofta :)

Tack för bra förslag, ska lägga till dem på min lista! :D Kan förövrigt lägga till att jag älskar spel med fina vyer, som HZD.

I ARK kan du gå precis var du vill via land, i luften och i havet. Du kan tämja och rida alla varelser större än dig själv i princip, finns hästar också :D och du kan ha mindre pets, typ utter, apor och chinchilladjur! Spelar man multiplayer på officiell server så måste man tyvärr logga in varje dag och mata alla djur då tiden går även fast du inte spelar. Annars svälter dom.
 
Jag rekommenderar som alltid Bloodborne och Dark Souls, eftersom de är mitt liv :love: Just DS ska det komma ut en samling av trilogin till konsoler i mars, men tvåan är den svaga punkten i serien så den tycker jag egentligen att man kan skippa... ettan och trean är dock fantastiska.

Witcher 3 och Red Dead Redemption 2 är bra rent spelmässigt, men har en del jobbiga element som sexism och rasism, så de rekommenderas ej om du helt vill slippa sånt. Jag kan själv bara spela dem om jag är på ett särskilt humör, eftersom det finns så mycket "edgy" skit att jag annars bara blir irriterad.

Edit: glömde en - Dragon's Dogma: Dark Arisen. Det är några år gammalt så det borde inte vara alltför dyrt nu.
 
Svårt att plocka nåt ur luften sådär. Vad har du spelat förutom (helt fantastiska) HZD? Vad har du testat men inte gillat? Är du ute efter stora AAA-upplevelser eller är korta små digitala titlar också intressanta?

Generella tips:

Dream Daddy: A Dad Dating Simulator
Slime Rancher
Flower
Journey
Subnautica
Spider-Man
inFAMOUS-spelen
Spyro Reignited Trilogy
Assassin's Creed Odyssey
Uncharted: The Lost Legacy
Ratchet & Clank
Divinity: Original Sin-spelen
Until Dawn
Little Nightmares
Tearaway Unfolded
Secret of Mana
Bioshock Collection

Sen finns det ju hundratals jättefina indiespel jag skulle kunna tipsa om men de är kanske lite mindre "generella", och jag skulle då gärna vilja veta vilken kategori av spel jag ska gräva i! :D

Edit: Undvek specifikt Witcher 3 och Red Dead 2 faktiskt. Witcherserien (som är en favorit för mig) handlar mycket om rasism och man får möta på en hel del sexism i det också. Det är sådant man slåss mot men det hindrar en ju inte från att få höra om det till höger och vänster. I fallet med Red Dead så är det ju Rockstar och vill man inte supporta spel med sexism och rasism i så ska man nog inte köpa Rockstarspel. :p

Tycker du att Divinity funkar bra på ps4? Jag och maken spelade första spelet på PC och köpte nyligen det andra spelet till ps4, men jag tyckte att kontrollerna kändes rätt awkward så spelade inte särskilt länge... men det kanske är värt att ge det en ny chans för att se om vi vänjer oss (vi spelar co-op) om det är ett bra spel.

@Askvind
Jag har dålig koll på indiespel men jag gillade Rime, och Don't Starve är ett survival-spel som är rätt trevligt. För spel från större studios så håller jag med om Assassin's Creed. Jag gillar både de tidigare spelen med Ezio och de nya (Origin och Odyssey), men de är verkligen helt olika spel även om de är del av samma serie. De tidigare är linjära istället för open world och är så gamla att de borde gå att få tag i billigt. Håller även med om att Dragon Age: Inquisition och Skyrim är bra spel men jag har bara spelat dem på PC - och återigen är det här gamla spel som inte borde kosta så mycket.
 
Jag rekommenderar som alltid Bloodborne och Dark Souls, eftersom de är mitt liv :love: Just DS ska det komma ut en samling av trilogin till konsoler i mars, men tvåan är den svaga punkten i serien så den tycker jag egentligen att man kan skippa... ettan och trean är dock fantastiska.
Nu blir jag ledsen ju! Har alltid sett dig som en vettig person men så hatar du på Dark Souls 2 som alla andra. :eek:

Tycker tvåan är precis lika bra som de andra men av andra anledningar och på andra sätt. Förstår inte folk som kan ranka dem för alla delar i ”Soulsborne” är unika och gör sin egen grej hur bra som helst :love:

Tycker du att Divinity funkar bra på ps4? Jag och maken spelade första spelet på PC och köpte nyligen det andra spelet till ps4, men jag tyckte att kontrollerna kändes rätt awkward så spelade inte särskilt länge... men det kanske är värt att ge det en ny chans för att se om vi vänjer oss (vi spelar co-op) om det är ett bra spel.
Jag har inte spelat det på konsol själv. Spelar nästan bara konsolexklusiva spel på konsol, allt annat på PC. Mina ”konsolvänner” hyllar det dock och verkar inte ha några problem. Blir nog skillnad om man har PC-känslan med sig, eller hur man ska förkara det. Mina polare vet ju inte bättre, gamepadspelande är allt de känner till. :p

Åh Rime var ett bra tips! Inte spelat men det ligger och skräpar här nånstans och ska spelas nån gång. Ser fint ut!
 
Nu blir jag ledsen ju! Har alltid sett dig som en vettig person men så hatar du på Dark Souls 2 som alla andra. :eek:

Kan du... inte, snälla? "Hatar" är ett starkt ord, snarare tycker jag att det bara är okej i jämförelse med ettan och trean, som hör till mina absoluta favoritspel. Det matchade inte mina förväntningar, helt enkelt, och det grämer mig fortfarande såhär långt efter att jag spelat igenom det. Jag står liksom inte med de som vill jämföra spelen konstant som nån slags tävling och bara skita på det de anser sämst, och tar faktiskt illa upp av att du verkat läsa det så. :(
 
Kan du... inte, snälla? "Hatar" är ett starkt ord, snarare tycker jag att det bara är okej i jämförelse med ettan och trean, som hör till mina absoluta favoritspel. Det matchade inte mina förväntningar, helt enkelt, och det grämer mig fortfarande såhär långt efter att jag spelat igenom det. Jag står liksom inte med de som vill jämföra spelen konstant som nån slags tävling och bara skita på det de anser sämst, och tar faktiskt illa upp av att du verkat läsa det så. :(
Oj jag trodde smileyn och resten av det överdrivna språket skulle göra det tydligt att det hela var skämtsamt. Jätteledsen att jag sårade dig. På riktigt. Fan också.

(Andra delen är separerad från första meningen eftersom den inte var menad att gälla dig, du hade ju inte rankat dem. Det var bara allmänt om hur fansen tycker att det är nåt man ska syssla med stup i kvarten, och ett försök att lyfta tvåan som ett tips utöver dina. Men misslyckades ju totalt...)
 
Jag älskade Horizon och är rätt nischad i vad jag vill spela, så några av mina spel kanske passar dig också.

Kingdom Come: Deliverance (har jättehöga förväntningar)
Witcher-spelen. Jag förstår att man kan få intrycket av att de skall vara sexistiska, men det är inte alls mycket nakenhet, inget fokus på kvinnoförtryck eller något sådant. Det förekommer bordeller i Witcher 3, men mer än att det är ett fenomen som existerar behöver man inte ha något med det att göra. Jag skulle råda att ge det en chans i alla fall, så du kan bilda dig en egen uppfattning.
Elder Scrolls: Skyrim - Jag har över 1000 spelade timmar. Älskar det spelet, men tycker det gör sig bäst på PC med en Xbox-controller sdå jag gillar att modda spel :) Gillar man immersive RPG med en del fria val och enorma kartor att utforska är Skyrim spelet med stort S.
Uncharted-spelen. Du letar gamla glömda skatter, klättrar på höga klippor, skjuter lite banditer och löser lite pussel. Lite höhö-ig humor ibland, men inget jag störde mig på. Okeja tidsfördriv med i alla fall svag förankring i verklig historia, vilket jag tycker är lite kul.
Tomb Raider, de nya. Lite som Uncharted fast med en kvinna i huvudrollen. Hon är helt orealistiskt perfekt och plundrar världen på kulturskatter på ett rätt tanklöst sätt, men jag tycker spelen är underhållande. Det är lite freeroam men storyn är linjär, och du får hyfsat mycket story för pengarna.
The Last of Us: Remastered - En av de bästa spel som gjorts. Inte som HZD med vyer, men en riktigt immersive historia där du försöker hjälpa en immun flicka rädda världen. Huvudkaraktären är en emotionellt sargad man som förlorade sin dotter under de första dagarna av zombieapokalypsen, och med Ellie vid sin sida tvingas han möta gamla känslor och demoner. Jag är en räddhare som inte kan spela för pressande, stressiga eller otäcka spel men det här tyckte jag var helt fantastiskt.
Detroit: Become Human - Du är en android i en värld där ditt folk lever under förtryck, och under spelet söker du frihet. En interaktiv historia där du ställs inför moraliska val, och där ditt tillvägagångssätt påverkar hur historien fortlöper.
Nier Automata - Världen har gått under i robotar, mänskligheten har drivits ut i rymden, och till jorden skickas intelligenta mekaniska soldater för att återta jorden. Du spelar som en av dessa soldater i kriget mot robotar, och får långsamt upptäcka sanningen om vad som egentligen hände.
Jag gillar även Far Cry spelen, trots att jag inte är någon som älskar shooter-spel. Har köpt FC5, men har inte hunnit spela det ännu.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 001
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 576
Senast: Hedinn
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp