Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

Det är lätt att sitta hemma i tv-soffan och bli frustrerad över att föräldrarna så snart går över i gamla vanor igen. Jag ser verkligen alla fel dom gör och sitter här hemma tycker att det är så uppenbart,.... :smirk: men det kan fasiken inte vara lätt att behålla dom nya rutinreglerna.
 
Sv: Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

Det är ju alltid lättare att se saker som är fel som utomstående...
 
Sv: Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

Jag såg också det där programmet!
Visst är det lätt att hitta lösningar och vara kreativ när man slipper leva mitt uppe i kaoset.

Det jag tycker var mest spännande att se var att bakom den där monsterpojken så gömde det sig en urgullig liten kille :love:
 
Sv: Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

När jag jobbade på förskola så hade vi en pojke som kom i pyjamas på mornarna. Hans mamma fick inte klä på honom, men jag fick göra det....

Men de flesta barn vet ju sina föräldrars ömma punkter och hur man ska utnyttja dessa, mina barn också!
 
Sv: Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

Jag såg bara lite i början, men tyckte nog att man kunde ana att det fanns en gullig kille bakom raseriutbrotten. Han påminnde nämligen om min son, han kan vara så ibland. Men inte tusan anpassar vi oss efter det!
Hade min son fått bestämma hade han väl aldrig blivit bytt på, eller gått och lagt sig....
Jag tyckte det var sorgligt att se hur föräldrana lät honom vara så arg och frustrerad utan att ta tag i det, så jag orkade inte titta.
 
Sv: Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

Kan inte förstå hur föräldrarna kunde vara så slapphänta. Det handlar ändå om en unge som är i trotsåldern och det är bara att ta tag i saken och hålla i hatten då ungen protesterar.

För det andra så är det allmänt kännt att barn mår bäst av regelbundna vanor. Aldrig att jag skulle acceptera att en 2,5 åring skulle styra över mitt om min familjs liv oavsett hur trött jag är.
Den här super-nannyn använde bara sunt förnuft. Inget speciellt med det. Det förnuftigaste dom gjort är att ta hjälp.

Problemet med många föräldrar är slappheten och att dom skämmer bort sina ungar tills dom är förstörda. Om jag skulle få en son nån gång så kommer den sonen att kunna skala potatisar och se skillnad på det som är ätligt och inte i vuxen ålder. Det finns levande exemplar av vuxna karlar som är kräsna i maten, men inte klarar av ovanstående. Då kan man se det som att man misslyckats totalt som förälder.
 
Sv: Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

Någon som kan sammanfatta vad programmet handlade om?

När jag såg namnet på programmet trodde jag att det var nån variant på det hysteriska programmet "Nanny", med en våpiga barnflickan Fran... SÅ jag valde en annan kanal..
 
Sv: Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

Har du sett det engelska programmet "Den galne kocken"? Detta var något liknande...

En Nanny med 15 års yrkeserfarenhet åker hem till föräldrar som har problem med sin relation till sina egna barn. Först observerar hon, sedan sätter hon upp en handlingsplan åt föräldrarna (och talar om vad de gör för fel och hur de ska göra med sitt barn). Sedan stöttar hon i början, är sedan borta en vecka och kommer sedan tillbaka och ser hur det har gått. Allt detta går på tre veckor.

Detta var faktiskt intressant, både som förälder och förskole/skolpersonal. Sedan får mn ju ta programmet för vad det är, det är ju lite av en såpa....
 
Sv: Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

nej, inte sett den galna kocken..
Men det lät ju som att man kanske borde se nästa avsnitt.. :)
 
Sv: Tv-tips på TV4 tisdag *just nu*

Ingen vill väl att ens barn ska ta över så som denna pojk gjorde..
Men ibland är man inte mer än människa, jobb barn ekonomi osv.
Kan tänka mig att allting bara snurrade på och blev värre och värre, tills dom fick hjälp av Super-Nannyn. Det blev ju lite bättre där ett tag innan dom började släppa lite på rutinerna, men å andra sidan så tar det ju ett tag att bryta ett invant mönster.
Nu hoppas jag att dom kan fortsätta med ett lite lugnare familjeliv där alla familjemedlemmar får ta plats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund När jag slog på TV:en idag var det ett intressant program om räddningshundar på SVT 1. Det är ett norskt program som dels följer...
Svar
2
· Visningar
503
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Bonita4
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 574
Senast: Butros
·
Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
2 714
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp