Tv utan ljud, men bara ibland

LillaMy84

Trådstartare
Svårt att sätta rubrik, men är det någon som har idéer på vad som kan tänkas vara fel När ljudet på tv:n inte fungerar, men bara när den används som tv sas.
Vi har Xbox inkopplat och när man spelar fungerar ljudet klockrent. Ingen skillnad på tv-ljud om Xbox kopplas ur.
Vi har TV via satellit, tv:n är en Samsung lcd-nåt och vad kan den vara, 10 år gammal kanske.
Den är inte på mute, varken i boxen eller själva tv:n
Jag har provat att stänga av högtalarna i inställningarna på tv:n då blir det tyst, jättetyst.. Så det är nån form av brusande ljud som är igång.
:confused:
 
Svårt att sätta rubrik, men är det någon som har idéer på vad som kan tänkas vara fel När ljudet på tv:n inte fungerar, men bara när den används som tv sas.
Vi har Xbox inkopplat och när man spelar fungerar ljudet klockrent. Ingen skillnad på tv-ljud om Xbox kopplas ur.
Vi har TV via satellit, tv:n är en Samsung lcd-nåt och vad kan den vara, 10 år gammal kanske.
Den är inte på mute, varken i boxen eller själva tv:n
Jag har provat att stänga av högtalarna i inställningarna på tv:n då blir det tyst, jättetyst.. Så det är nån form av brusande ljud som är igång.
:confused:
Kabeln från satellitboxen? Kan det vara den som spökar
 
(Kabeln från satelliten-boxen(eller vad är för kabel), provat byta den? Bara en spontan tanke :))

2a på bollen :)
 
Kabeln från satellitboxen? Kan det vara den som spökar

(Kabeln från satelliten-boxen(eller vad är för kabel), provat byta den? Bara en spontan tanke :))

2a på bollen :)
Tack för svar :bow:
Jag testade att byta kabel med Xboxen.. Men kan det alltså vara satellitboxen som är kaputt?
Eller kanske kortet? Det har nämligen strulat lite då och då, att sen inte känt av att kortet sitter i..
 
Och jag säger att det kan vara fel på kabel mellan box och tv eller boxen men inte kortet (det sköter bara avkodningen av kanalerna). Kan även i sällsynta fall sitta i tvns kontakt där kabeln mellan tv och box kopplats
 
Och jag säger att det kan vara fel på kabel mellan box och tv eller boxen men inte kortet (det sköter bara avkodningen av kanalerna). Kan även i sällsynta fall sitta i tvns kontakt där kabeln mellan tv och box kopplats
Tack för svar :bow:
Tror du att det kan vara kabeln trots att det inte blir skillnad när jag byter mellan Xbox och box?
Hoppas att det är så enkelt och att det går lika enkelt att få ut ny box, som det gör med modem (har kontaktat kundtjänst)
Känns Iaf väldigt skönt att det troligast inte verkar vara tv:n:)
 
Jag skulle dubbelkollat satellitboxens inställningar för ljudformat. Möjligen kan tv:n inte ta emot surroundljud utan satellitboxen behöver vara inställd på stereoljud.
 
När du har bytt kablarna, har du då bytt rakt över eller hur man ska säga. För hos oss har det blivit så när ingången i tv:n gått sönder.
Så prova att sätta boxens kabel i den ingång du har tv-spelet, om du inte gjort det.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Halloj! Om tråden ligger fel, så får ni väl flytta den.. Jag har en VLC-kabel från datorn till tv:n så jag kan kolla på film på tv:n...
Svar
14
· Visningar
4 886
Senast: Illiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp