Två blir tre!

snurpe

Trådstartare
Nu är det bestämt och jag har pratat med katthemmet :)

Inom kort flyttar Vitnos hem till mig, sambon, Katla och Vulkan :banana:
Här är hon! Underbar - inte sant!? :love:

Hon är jätterädd och skygg så det kommer bli att ägna mycket tid med henne, men som student är jag ju hemma mycket :)

Håll nu tummarna för att allt kommer gå bra och att mina två mycket tajta katter är snälla mot henne!

/snurpe
 
Sitter och funderar hur det är bäst att göra när hon väl kommer hit :)

Låta henne vara i ett mindre rum eller i hela lägenheten? Träffa mina kissar direkt eller få tid för sig själv först? Jag har funderat en del och finner både bra och dåliga saker med båda alternativen?

Hur hade ni gjort? *nyfiken*

/snurpe
 
Grattis igen!

Jag hade nog låtit Vitnos vara i ett eget rum den första tiden, så blir det lättare för dig, sambon och hon att mötas under lugnare omständigheter.....

Berätta gärna hur det går och jag hjälper gärna med tips och råd då "vår" Sally var väldigt skygg när hon kom hit....

Lycka till!!

Mvh C + Gänget
 
Jag funderar över att ha henne i sovrummet första tiden. Bygga upp någon skyddad plats i ett hörn där hon kan ta skydd om hon vill (vill inte pressa henne från början!) men eftersom vi sover där kanske hon vänjer sig lite vid tanken på att vi är i samma rum :)

/snurpe
 
Hej!

Tycker jag låter som en god idé.....jag fick se en snabb skymt av ert lilla "nyförvärv" hos Lena för ett par veckor sedan......underbar, kan säga att inga bilder i världen kan göra henne rättvisa :love:

Lycka till!!

Mvh C + Gänget
 
åh,vad fin.... :love:
nästan så jag blir lite sugen själv.... :crazy:
 
...gissa vem som gick in på KKS hemsa då... :angel:.
312 katter hade möjlighet att få ett nytt hem om inte jag tagit mitt förstånd till fånga.... :o
 
Nu har jag pratat med KKS igen. Den 25:e kommer lilla Vitnos hit :banana: Ska iväg och möta upp henne i Sthlm på eftermiddagen :banana: :banana:

/snurpe
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 389
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 395
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp