två faser, bed. A+A/A?!

H

honfridan

Sa what? Fattar inte, läser igenom vad alla olika bedömningar är, och enda jag kommer fram till är att A innebär att ryttare med lika antal felpoäng förklaras likaplacerade. Ja, men sen då? A+A/A? Fattar noll alltså...

Vore väääldans snällt om någon kunde förklara detta logiskt så man förstod.. :)
 
Sv: två faser, bed. A+A/A?!

A+A innebär att alla dubbelnollor är likaplacerade, alltså räknas bara felen. Det kan därmed bli femton segrare i en klass :laugh:
Bed A är bedömningen för avd B, därför den står efter /.

Hoppas du förstod :laugh:
 
Sv: två faser, bed. A+A/A?!

Ahaa :) Men säg att jag kommer igenom grundomgången utan fel, är det omhoppning direkt efter då, utan avbrott?
 
Sv: två faser, bed. A+A/A?!

Hur är det med tid då? och hinder i omhoppningen? Har omhoppningen egna hinder, eller är det samma hinder som i grundomgången? Eller typ hinder 2 i grundomgång, efter det hinder 5 i grundomgång osv? Nu blev det rörigt... :(
 
Sv: två faser, bed. A+A/A?!

Skulle du få tidsfel eller annat fel så tackar domaren för din ritt och presenterar nästa ekipage när du gått i mål för grundomgången.

I omhoppningen används ibland samma hinder igen, ibland nya. På banskissen brukar det stå till exempel:
Grundomgång hinder 1-8
Omhoppningen hinder 9-12.
Då är det bara till att följa siffrorna som är utsatta.
 
Sv: två faser, bed. A+A/A?!

Okey, tack så jättemycket! Men om flera rider felfritt i grundomgång och omhoppning, blir de delad 1a plats då? Eller går de efter snabbast tid (i så fall, efter tiden i grundomg. eller omhoppningen)?
 
Sv: två faser, bed. A+A/A?!

Eftersom det är en A bedömning i båda omgångarna så blir alla ekipage med samma antal fel likaplacerade, dvs alla felfria blir "etta", lite som en Clear Round.
 
Sv: två faser, bed. A+A/A?!

Det är ingen omhoppning när det är två faser utan det betyder att du rida två delar av banan där man bara får rida andra delen om man är felfri.

Vid en omhoppning kan hindren höjas vilket inte sker när det är två faser.
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 419
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 287
Senast: Ewelina02
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 207
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 749
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp