Två hem ska bli ett

Nomida

Trådstartare
Som rubriken lyder,två hem ska bli ett.
Två katter ska bli fyra.
Hur går man bäst tillväga?
Vi kommer flytta in i en ny lägenhet så ingen av katterna har bott där innan.

Bor ihop nu
1st 14 årig bengal hane
1st 8 årig huskatt hona

Bor ihop nu
1st 2 årig huskatt hane
1st 8 månaders huskatt hona

Tacksam för alla förslag🤗
 
Jag hade börjat med att sätta upp en grind (som täcker hela dörröppningen, kanske kan använda kompostnät?) och sen låta dem bekanta sig med grinden mellan sig. Och när det går bra och alla är avslappnade hade jag släppt ihop de två som jag gissar skulle ha lättast för att komma överens, innan jag tar bort grinden helt.


Svårt läge. Katter är ju inte alltid så enkla när det gäller sånt här.

Bli inte orolig om en eller flera gömmer sig i början och verkar ändra personlighet. Det tar en del katter ett tag att anpassa sig.
 
En trea på 86kvm😊


Oj vad trångt, 4 katter på den ytan? :confused:

Hade aldrig haft så många katter annat än i hus på minst 150kvm typ.
Vi bor i hus på 152 och det är LUFTIGT med en enorm tomt, men tycker ändå att katten är överallt och det blir precis lagom med en hund eller två framöver också.
 
@Vogue i min och otroligt mångas erf går det aldeles ypperligt att ha 4 katter på 86 kvadrat.

Handlar ju om individer och hur man introducerar nya katter för varandra i första hand. Om kattindividerna inte fungerar ihop går det inte särskilt bättre på 100 kv även om det givetvis går att ”dölja” grundproblemet lite mer möjligen.

@Nomida jag hade lagt mycket tid på att försiktigt introducera katterna till varandra. Delat upp bostaden med grind från början osv.
 
Oj vad trångt, 4 katter på den ytan? :confused:

Hade aldrig haft så många katter annat än i hus på minst 150kvm typ.
Vi bor i hus på 152 och det är LUFTIGT med en enorm tomt, men tycker ändå att katten är överallt och det blir precis lagom med en hund eller två framöver också.
Nu var inte detta riktigt ett svar på min fråga men tack ändå.
Tycker eg inte man ska ha katt i lägenhet/hus utan att den kan gå ut och in som den vill men nu är situationen som den är och man får försöka göra det bästa av situationen.
 
@Vogue i min och otroligt mångas erf går det aldeles ypperligt att ha 4 katter på 86 kvadrat.

Handlar ju om individer och hur man introducerar nya katter för varandra i första hand. Om kattindividerna inte fungerar ihop går det inte särskilt bättre på 100 kv även om det givetvis går att ”dölja” grundproblemet lite mer möjligen.

@Nomida jag hade lagt mycket tid på att försiktigt introducera katterna till varandra. Delat upp bostaden med grind från början osv.

Tack för svar🤗
Jag känner lite som du. Dom kommer ha två stora klösträd som täcker två väggar,det finns tillräckligt med rum om dom vill dra sig undan osv.
Vi kommer dela upp ibörjan så mina katter sover med mig och dottern och nyblivna sambons med honom:-)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 643
Senast: Kaching
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 386
Senast: alicegard
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 463
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp