Bukefalos 28 år!

Två konvalecent-tanter på ridlektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kändes nästan lite planerat från min ridlärares sida att para ihop mig som inte ridit på tre veckor med Tant Nina som skulle gå sin första lektion på en vecka. Så instruktionen innan lektionen var att ta det lugnt och mest raka spår. Passade mig utmärkt.
Influensa, halsfluss och så låst bröstrygg/skuldra på det gör ju inte att jag direkt är i toppform just nu

Märkte under lektionen hur himla viktigt det är att jag sitter i balans på Tant Nina, om jag vinglar till det minsta blir det tvärnit direkt.
Provade några bommar (det var markarbete) men kände efter ett tag att jag blev trött i ryggen och då tappade balansen direkt.
Vi avstod även galopp på volten för att spara på tanten (och även piloten)

Allt som allt en lugn trevlig lektion där hästen mot slutet faktiskt började söka sig neråt och få upp ryggen lite
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
476
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har faktiskt funderat över hur mycket värde jag har av att dokumentera mina ridlektioner här på bloggen. Ska jag verkligen fortsätta...
Svar
0
· Visningar
419
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ärligt talat lite låg när jag såg att jag stod uppskriven på Sahara igen. Nu har jag ändå försökt kämpa på henne i två veckor...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att jag inte kommer att kunna rida min ordinarie lektion nästa vecka så blev det två lektioner denna vecka. Nästan två...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp