Bukefalos 28 år!

Två nykomlingar

Jenka

Trådstartare
Har under det senaste dygnet hämtat hem två nya kaniner =)

Den ena är en "Sverigehare" (25% belgisk hare, 25% dvärghare, 50% engelsk sheck), 14 månader gammal vid namn Paradisets en Sfinx för Osiris, "Siri".
Järngrå men ser svart ut, jätteläcker!

Den andra är 50% belgisk hare och 50% vädur, drygt 10 veckor gammal vid namn Glädjens Busig. Han kommer förmodligen kallas Bus och är övermantlad viltröd.

Siri är nyfiken, lite försiktig men inte rädd. Trevlig att ha att göra med och lätthanterad. Har haft henne ute i sele idag utan några som helst problem, tar lååånga härliga skutt. Hon är faktiskt anmäld till tävling på fredag. Vi får se hur det går, har inga större förhoppningar eftersom jag just fått hem henne och hon knappt är tävlad, men ser ingen anledning att lämna henne hemma. Verkligen fin i kroppen, hartypad och lagom stor :)

Bus är nyfiken, framåt och pigg kille. Social och kommer fram och hälsar så fort man närmar sig. Ska undersöka allt men pausar gärna för några klappar innan han skuttar iväg igen. Gör massa glädjeskutt ute i hagen och hoppar upp och ner på transportburen. Misstänker att han kommer bli ganska stor, och är hartypad även om öronen är lite på svaj ;)

Jättenöjd med båda två så här långt!

Bilder kommer när jag är hemma i Linköping igen till helgen- jag glömde kamerasladden där =(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • The Eras tour Stockholm
  • Vad läser du just nu?
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp