Två samtal att ringa

Status
Stängd för vidare inlägg.
Årets deklaration tycks bli mer komplicerad än vad jag lyckas reda ut på egen hand så jag får nog faktiskt ta och ringa skatteverket och höra hur det ser på de inkomster jag har på min ena hemsida. Är det hobby eller något annat/näringsverksamhet? Och om det då är något annat, hur hanterar jag det? Förut var jag ju egenanställs så det var en person som skötte allt det ekonomiska runt hemsidan, men han gick i pension och avvecklade det hela en bit in på förra året. Vid det laget hade jag själv börjat jobba heltid och hann inte med hemsidan längre. Tanken var från början att jag skulle utvecklat det till något jag kunde leva på då det var så osäkert med hur det skulle bli med jobb och inkomst. Men nu har hemsidan legat där och trots att jag inte jobbat med den aktivt har den fortsatt att dra in pengar. Och det ska redovisas. Fram till nu har jag liksom bara stoppat huvudet i sanden.

Nästa samtal jag behöver ringa är till vårdcentralen. I förrgår hittade jag en knöl i bröstet. Lite rädd blir man ju, men mest irriterad. Jag har inte tid och lust att ha knölar i bröstet.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hade en hemsida förut. Den startade som en hobby, men sen började jag tjäna pengar på hemsidan och blev då egenanställd. Några år...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 154
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag sitter här och ska försöka deklarera. Förra året hade jag en del inkomster från min hemsida som översteg utgifterna. Jag har inte...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp