Hundhälsa Två sjuka hundar samtidigt..

Sandrahorse99

Trådstartare
Hur länge körde ni axilur och gjordes det i dubbel dos? Om svaret är minst 10 dagar o ja, så är det dags att be om Flagyl.
Endast fem dagar som veterinären sagt åt oss. och med den dos dom ska ha (hellre lite mer än för lite)

Ska nu göras om i fem dagar med Axilur.
och hoppas att nu mera ordentliga städningen/saneringen ger resultat.

Det låter ju inte lovande dock när jag ser/hör hur svårt det är för andra att få bort.

Det är otroligt mycket som ska saneras och vi har liksom tomt på 8000kvm, två hus och hundsläp, 2 bilar, hundgårdar mm. Så det krävs ju verkligen en total sanering.

Sandrahorse99

Trådstartare
Lider med dig. Förstår att det är värre för dig än för många andra.. Och nu alla tre! :arghh:

Min hund är testad positiv för tredje gången. Behandlade först mer Axilur 10 dagar, sedan 21 dagar. Sedan Dronbits dubbel dos i 5 dagar. Veterinären vill inte skriva ut Flagyl för att han inte har blodiga diarréer och tyckte istället vi ska låta honom leva med det och istället ge honom allergifoder för att få ordning på magen ?! :confused: Har skaffat mig en ny veterinär nu.. Så får Flagyl utskrivet efter besök på Tisdag.
Ingen av mina andra tre har skiten, enbart den enda hunden. Kullbrodern till min hund hade också Giardia som de inte blev av med trots Panacur och Flagyl..
Låter ju inte alls kul. 🤐😨 Hoppas att du nu blir av med det! ✊

Hästmänniska och Häst

• Liner

Hästavel och Grenar

Hund, Katt och Andra djur

Allmänt, Fritid och Barn

• Vändåtta

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser