Tvätt av tjocka täcken

Centaur

Trådstartare
Hur tvättar ni era vintertäcken? Jag har massa täcken som är så smutsiga att jag inte vill ha dom på hästarna... :o Är på insidan så hjälper inte att spola av dom, har försökt men det sitter stenhårt.
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

jag brukar lämna bort täckena på tvätt då täcken i strl 165 inte får plats i vår tvättmaskin.
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

Förut lämnade jag bort dem, numera har vi en gigantisk tvättmaskin där vi kan tvätta tre jättetjocka utetäcken med helhals utan att fylla maskinen mer än till 2/3. Lyx.
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

Vansinnigt mycket...

(kretskortet vi bytte i slutet av 2008 gick på strax över 15 000 kr. Plus moms)
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

Brukar lämna bort tjockare täcken till ett ställe i närheten som både tvättar, lagar och impregnerar för en ganska billig peng. helt klart värt det! :)
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

Jag tvättar alla täcken i en vanlig tvättmaskin. (ett i taget)
De gånger det har varit riktigt grisäckliga täcken har jag lagt dem i blöt i ett badkar över dagen, spolat av och tvättat sen. Det har blivit rent och fint. Jag tvättar alltid täcken på sommaren så det är lätt att lägga iblöt ute och låta täckena torka i solen.
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

vilken lyx!

bigganl: jag gör det med tunnare täcken men finns inte en chans att ens få plats med vintertäckena i min tvättmaskin tyvärr.

ni som lämnar bort, hur hittar man ett sånt ställe? vad brukar det kosta?
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

Brukar vara annonser och lappar vid ridhus och ICA-butiker i hästtäta områden. Jag betalade 150 kr för tvätt och lagning av vintertäckena tidigare, det är FÖR billigt.
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

Vi har ett ställe i Bullaren som tvättar och lagar täcken:idea:

Hon är inte dyr, hästtjänst, häststugan eller ngt heter det iaf.
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

KL

Kan man lämna in täcken till en kemtvätt? Skriker de då? :angel: eller det kanske blir för dyrt?
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

Tvättar alla tunnare täcken i vår stallmaskin, men de tjockaste och de med hals vågar jag faktiskt inte prova. Lämnar in täcken till den lokala hästsportaffären. Tror jag betalat 150:- för ett normalt vintertäcke (300g) stl 125 :p
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

aah just det, har ett vagt minne av att jag åkt förbi där en gång! :idea: tack!!
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

Att lägga i blöt är ett supertips... Det brukar min mamma göra.... Sen tvättar hon de dagen efter. Bortskämd med en stor maskin i deras källare.. De är dessutom så gammal att man kör så länge man vill... Sen bara släpper man ut vattnet. alltså går det även att blötlägga där i. Perfekt o skölja borstar o skydd o sånt me...

Högtryckstvätt brukar också fungera nrä man har blötlagt innan.
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

I stallet har vi en stor maskin som kan ta de allra tjockaste täckena, kalasbra! Kolla runt i närheten för brukar oftast finnas något ställe som erbjuder tvätt av täcken för en billig peng!
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

Jag har köpt en industitvättmaskin, en grovmaskin sån som brukar finnas i större hyreshus.
Jag gav bara 4000kr för den och det går jättebra att tvätta tjocka hästtäcken i.
Jag har horseware med hals i storlek 155 som jag tvättar i den, de blir jätterena o fina!
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

KL
Man får inte tvätta hästtäcken i tvättmaskinerna som hör till hyreshus, va? De är ju annars stora och bra...
 
Sv: Tvätt av tjocka täcken

får och får.. vem vet?? hihi...
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
821
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
631
Senast: Fiorano
·
Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
801
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Min häst har fått tygelskav den här vintern så tänkte att jag kanske ska försöka byta tyglar. Har nu lädertyglar med gummi på insidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 526
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp