Tvätt av vita schabrak

Sparvoga

Trådstartare
Törs man tvätt dom i 60grader?? Det är ett Mia´rs schabrak. Vill ju inte att det ska krympa
 
Jo, det står 40grader, men dom blir ju aldrig riktig ren :confused:. Eller har ni några andra bra tips?? Diskmedel brukar ju fungera bra att gnida in på fläckarn
 
Myyycket vittvättmedel ;)
Nejmen, vita schabrak kan ju vara riktigt luriga att få helt rena. :crazy: Så jag vet inte riktigt. Prova 50 grader då?
 
Hej! Vi har klubb-schabrak dressyr i Mia´s. Vi tvättar alltid i 60 grader!! Tror väl inte att materialet ändras sen vi köpte dom, men är ju inte hundra.. Om det är t.ex 100% bomull, går det bra att tvätta på 60! Annars använder jag "Galltvål" som fläckborttagning, funkar bra! :)
 
50 grader kan du ta utan problem.. det går att köpa blektvättmedel på Granngården (tror jag) som bleker fläckar helt okej o är miljövänligt! Fick en hink av mamma! :rofl: Galltvål som nämdes innan är oxå super!
 
Jag har ett Mias RS, det brukar vi tvätta i 40 grader.
Tvättade ett annat i 60,det blev aldeles "knorvligt" och böjt i kanterna. Det drog liksom ihop sig.
Testa fläckborttagnigns medel :idea:
 
Jag kör mina vita schabrak och lindor i 60 grader. är de väldigt smutsiga tar jag i lite klorin också!
Funkar för mig :bump:

Har schabrak av varierande märken även Mias
 

Liknande trådar

Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
266
Senast: Lilla
·
Kläder & Bli fin Kan någon förklara detta? Jag åt sushi idag och hade en vit blus (förstås). Naturligtvis fick jag en liten soyaprick på den nytvättade...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 486
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Zacci
·
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 526
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp