Tvätta babykläder..

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cessan

Snart börjar det bli dags att tvätta upp babykläderna så de är rena och fina (endel nytt och endel som mina småsyskon haft) till bebisen kommer. Hur gör ni - använder ni sköljmedel till bebiskläderna? Tycker endel av kläderna hade behövt det för att bli riktigt mjuka och sköna men nu säger min mormor (som oroar sig för allt.. :smirk: ) att jag absolut inte får använda sköljmedel pga allergirisken. Så jag tänkte höra här hur ni gör - hade själv tänkt använda comfort pure för det ska vara "extra snällt" mot huden.. Tacksam för råd då jag hade velat påbörja detta snart eftersom dagarna går fort och snart kommer mamma ner i ett par veckor och då vill jag slippa hålla på med sånt..
 
Sv: Tvätta babykläder..

Jag har alltid använt sköljmedel och har inte haft problem. Trro du inte det beror lite på hur mycket man använder, kanske?:idea:
 
Sv: Tvätta babykläder..

Tack för ditt svar!

Tja, jag brukar inte använda så mkt sköljmedel till varken mina eller sambons kläder så jag kommer ju inte överdosera nu heller.. Om man använder bara lite sköljmedel så verkar det ju i så fall inte så farligt.. Mormor oroar sig som sagt för allt så ibland får man ta det hon säger med en klackspark.. :angel:
 
Sv: Tvätta babykläder..

Jag använder parfymfritt tvättmedel och parfymfritt sköljmedel en liten mängd och ordentligt skölt, vi har extra sköljningar på vår maskin.
 
Sv: Tvätta babykläder..

Använd sköljmedel som ingen i familjen reagerat på och kör en extra sköljning efter att maskinen är klar så är det ingen fara men visst kan det vara allergi framkallande precis som tvättmedel,tvål,osv.osv..
 
Sv: Tvätta babykläder..

Vi har sköljmedel på allt. Om hon skulle fått besvär hade det ju bara varit att sluta.
 
Sv: Tvätta babykläder..

Använder Ocean tvätt- och sköljmedel och det fungerar bra. Kör dock "extra sköljning" på alla maskiner. För säkerhets skull!
 
Sv: Tvätta babykläder..

Använder aldrig sköljmedel, tycker att det är en onödig belastning på miljön. Om kläderna får torka ute och fladdra i vinden blir de precis lika mjuka :) !
 
Sv: Tvätta babykläder..

Min barnmorska säger att man ska tvätta bebiskläderna i oparfymerat tvättmedel och inte använda sköljmedel pga av att det är cancer framkallande. Vet inte om det stämmer men jag har aldrig använt sköljmedela och tänker inte göra det när bebisen kommer.
 
Sv: Tvätta babykläder..

Tack för alla svar!

Även om de gör mig lite villrådig då det råder delade meningar (som i allt annat..) :smirk: .. De nya kläderna ska jag nog försöka att tvätta utan sköjlmedel och sen hänga ute men några av de begagnade är ganska hårda så där tror jag jag testar med lite sköljmedel och sen en extra sköljning istället på dem.. Men jag kanske hinner ändra mig och göra om allt innan bebis kommer :p ..

Som sagt tack för alla svar! Inte lätt när det är första barnet och det nu börjar gå upp för en att man får ta ansvar för allt och absolut inte vill göra fel.. Även om jag inte är dum nog att tro att jag och pappan inte kommer göra massor av fel - det göra alla.. Men bra om man kan slippa några i alla fall.. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Zacci
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 488
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Min sjuåring kissar på sig nästan dagligen. Vi har efter rätt lång väntetid fått en tid till barn-ungdomsmottagning, men att det nog...
Svar
18
· Visningar
2 739
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 655
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp