tvätta fårskinnspadd?

L

LillTihra

hur gör man exakt när man tvättar fårskinns produkter för att de ska hålla sej lika fina??
jag vågar inte tvätta min padd...
någon som vill hjälpa mej med hur man ska göra? :) :bump:
 
På 30 grader o med speciellt fårskinnstvättmedel... :) Jag har tvättat min flera ggr så o den är fortfarande lika fin... :)
 
Jag har tvättat min med skinntvättmedel för ridbyxor. Det funkar bra. Glöm bara inte att sträcka skinnet medan det torkar annars drar det ihop sig (sträck även när du tror att den torkat för det tar rätt lång tid innan den är helt snustorr så man kan lura sig). Den blir jättefin om man borstar ullen.
 
jag har speciellt fårskinnsmedel som jag köpte från Horse Dream.
e det bra det medlet?
 
Jag har inte upplevt det iaf, men som sagt kom ihåg att sträcka skinnet då det är vått med jämna mellanrum o sedan kan man borsta det då det är torrt... :)
 
Jag har oxå tvättat mina fårskinnsgrejer i maskin. Gick jättebra, på 30-40 grader och med fårskinnstvättmedlet från Hööks (hällde i i en sån där tvättboll i plast o satte in i maskinen bland grejerna)
Tror inte jag sträckte padden nåt när den torkade, men har inte märkt att den krympt.
 
Det står "Använd ej tvättboll" på flaskan från Hööks? :confused:

Men det gick bra ändå, eller?

mvh Jessica
 
ska man använda tvättboll?
vill liksom inte försröra den...
dom e ju inte billiga..
 
Jag maskintvättar min fårskinnsvojlock och padd med hästshampo, 30 grader (gnider in shampot innan jag lägger ner den i maskinen). Efteråt borstar jag vojlocken med en liten karda för hundar. Detta för att den ska bli "fluffig" igen.
 
Det med kardan vara smart. :idea:

Jag har "förstört" min sadelgjordstunnel genom att både använda vanligt tvättmedel och centrifugera. :o Men jag ska prova karda.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 351
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
789
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
707
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag blir inte klok, får olika svar av alla. Jag ska snart färga håret. Alla tjatar om att man inte ska tvätta håret för ofta. För...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 816
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp