tvätta konstläderridstövlar

G

grimson

Hur gör ni andra, stövlarna blir ju rätt urkiga inuti efter ett tag. kan man tvätta dom inuti eller blir dom förstörda?
Har gjort det med mh thermostövlar och de blev som nya. men konstläder är ju annorlunda. stövlarna är aigle equyer eller nåt sånt. tacksam för svar :bump: :bump: :bump:
 
när jag hade såna ridstövlar tvättade ja dem faktikst aldrig inuti :cool:
Dem va lika bra ändå, men ja brukade tvätta utsidan.
 
Jag är nog rätt äcklig... : :o
På den tiden jag hade konstläderstövlar tvättade jag dom aldrig inuti. Det har jag inte gjort med dotterns heller...
 
Aigle Ecuyer går och tvätta, kanske inte i maskin, men med tvättmedel och vatten. Se bara till att innersulan torkar, den kan vara lite svår att få torr. Lycka till!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 184
Senast: gulakatten
·
  • Artikel
Dagbok Hela juli tills nu har varit skit jobbigt som är för flera andledningar. Men det MEST jobbiga är att det var ett år sen som den värsta...
2
Svar
21
· Visningar
1 533
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp