Tvätta Mattes Fårskinnspadd

ufot

Trådstartare
Hur tvättar man Mattes Fårskinnspadd på bästa sätt?
30 grader har jag förstått, men vilket program?
Ska man centrifugera, eller inte?
Hur mycket tvättmedel ska man använda?

Har försökt läsa tvättinstruktionerna, men blir inte klokare...

Har en flaska med 50 ml specialtvättmedel som medföljde när jag köpte padden. Men hur mycket ska man använda?

Padden är rejält skitig, om det har någon betydelse...
 
30 grader vanlig tvätt (dvs INTE ullprogram), o den mår bra av centrifugeringen! Tror att det står 50-75 ml på flaskan.

Mvh, fd återförsäljare av Mattes
Så hela flaskan tvättmedel som medföljer med andra ord?
Någon som vet var man köper mer tvättmedel? Padden lär väl behövas tvättas fler gånger...
 
Så hela flaskan tvättmedel som medföljer med andra ord?
Någon som vet var man köper mer tvättmedel? Padden lär väl behövas tvättas fler gånger...
Finns att köpa i flera ridsportsbutiker. Kommer upp några exempel om du googlar tvättmedel fårskinn.
Sen finns det nog även andra sorters fårskinnstvättmedel i vanliga butiker också.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 389
Fritid Jag har märkt att ibland luktar min tvätt illa - efter att jag har tvättat den. Speciellt när jag kör på kortprogram (som egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 449
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp