Tvätta ridhjälm?

cewe

Trådstartare
Hur gör man för att få rent en hjälm, vi pratar insidan nu.
Jag har två hjälmar, en ny ventilationshjälm :love: och en ngt använd "vanlig". Rider på två olika stall och vill ha en hjälm på varje ställe, men den vanliga rent ut sagt stinker :o
Någon som har ett bra och enkelt tips på hur man får rent den.
Hjälmen i fråga är inte så gammal så jag har inte lust att köpa en till ny.
 
Sv: Tvätta ridhjälm?

Matt- eller bilklädseltvätt!!

Det blir som ett torrskum som man gnuggar in, och sedan torkar man bara ur det. Enkelt och bra! :)
 
Sv: Tvätta ridhjälm?

Tack för tipset. :bow:
Efter att jag skrev inlägget så jag att h**ks hade ett spray som tog bort lukt i hjälmar och stövlar, men mattvätt ska jag köpa iallafall (I vårsolen ser man ju alla fläckar på vardagsrumsmattorna :eek: )
Så då blir det ju två flugor på smällen ;)
 
Sv: Tvätta ridhjälm?

Blev två flugor på smällen? :confused: :o :D :rofl:

kunde inte låta bli...
 
Sv: Tvätta ridhjälm?

Jag har Hööks spray också, funkar utmärkt för att hålla efter mellan tvättarna. Men det tar ju inte bort smutsen, utan fräschar bara upp. :)
 
Sv: Tvätta ridhjälm?

Om man tar en pojkfluga och en flickfluga och lite :love: kan det gå på det sättet :p
Dom kan ju alltid bo i min hjälm :D
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 671
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 580
Senast: Saigon
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kläder & Bli fin Hoppas att ni inte tycker att dethär är jätte dumma frågor. Men jag ska börja en ny skola nästa vecka. Och då vill jag kanske ha lite...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 932
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp